Julas tanlon 8" ger ut fint tryck i hemmalådor i hornformat. Vet dock inte hur deras värden ser ut för bil men jag blev verkligen chockad över hur de spelade i hornlådor. Riktigt grymma för 180kr styck.
Min bandpass är uppbyggd precis tvärt om, d.v.s jag har en "liten" sluten låda och en STOR portad. Prova att porta den stora kammaren istället, säger inte att det blir bra, men troligtvis bättre.
Min portade del är 3.75 gånger så stor som min slutna.
Min bandpass är uppbyggd precis tvärt om, d.v.s jag har en "liten" sluten låda och en STOR portad. Prova att porta den stora kammaren istället, säger inte att det blir bra, men troligtvis bättre.
Min portade del är 3.75 gånger så stor som min slutna.
Julas tanlon 8" ger ut fint tryck i hemmalådor i hornformat. Vet dock inte hur deras värden ser ut för bil men jag blev verkligen chockad över hur de spelade i hornlådor. Riktigt grymma för 180kr styck.
I flera fall brukar den portade kammaren vara större än den slutna, men det beror bla på basens parametrar och hur bred frekvenskurva (även hur hög verkningsgrad) man vill att lådan ska spela.
En bas med lågt Qts, som egentligen inte passar riktigt bra i 4:e ordningens bandpass, där kan ibland den portade kammaren vara mindre än den slutna.
Nu ska ja inte vara elak mot dig men matematik är ett av skolans grund ämnen och du verkar inte kunna dividera men har du en miniräknare så räkna ut vad det blir st pris på basarna
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!