3311
Sök

Växellåda på volvo 850! hjälp fort !

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
hallå, jag har just inhandlat mig en volvo 850 glt- 92 och det har börjat uppstå något ljud från v-lådan,när kopplingen är uppe låter det men när man trycker ner den 1-1½cm så slutar det att låta,sen om man drar ur bilen lite grann så slutar det helt ett litet tag sen kommer det tillbaka,det är som ett surrande ljud.

1 688 Inlägg
26 maj 2009
Låter som att ditt urtrampningslager vill bli bytt.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

644 Inlägg
26 maj 2009
hewra skrev:
hallå, jag har just inhandlat mig en volvo 850 glt- 92 och det har börjat uppstå något ljud från v-lådan,när kopplingen är uppe låter det men när man trycker ner den 1-1½cm så slutar det att låta,sen om man drar ur bilen lite grann så slutar det helt ett litet tag sen kommer det tillbaka,det är som ett surrande ljud.

Låter som att urtrampningslagret börjar bli dåligt!

744 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
men tror ni verkligen att det är så, har läst runt lite och folk verkar säga att det är ingående axeln lagret där som är dåligt då :S men är ni säkra ? smile därför isf byts det på måndag smile

1 688 Inlägg
26 maj 2009
Utav din beskrivning verkar det troligast att urtrampningslagret håller på att ge sig.
Säker kan man aldrig vara förrän efter en felsökning.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

744 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
okej okej, men om det nu skulle vara ingående axel lagret är det bara å skrota lådan då eller byta lagret ? smile

155 Inlägg
26 maj 2009
Vill du meka så by lagret och lagerbana eller köp en ny låda på skroten tongue Ditt val wink

"You wanna drive it, then buy it!"

744 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
helst vill jag åtgärda problemet för sån liten peng som möjligt :S

744 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
finns det inget direkt knep för att kolla ifall urtrampnings lagret är dåligt ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
26 maj 2009
Om det var urtrampningslagret som var rötet borde det väl bara låta när kopplingen trycks ner?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 688 Inlägg
27 maj 2009
NITROUS skrev:
Om det var urtrampningslagret som var rötet borde det väl bara låta när kopplingen trycks ner?

Det försvinner ju när man trampar ner.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 maj 2009
Losgard skrev:
NITROUS skrev:

det FÖRSVINNER ja, men om urtrampningslagret är dåligt borde det låta när MAN TRAMPAR NER.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 688 Inlägg
27 maj 2009
NITROUS skrev:
Losgard skrev:
NITROUS skrev:

det FÖRSVINNER ja, men om urtrampningslagret är dåligt borde det låta när MAN TRAMPAR NER.

Jisses....

Sök