3011
Sök

Vilka agg passar bolton på b230ft?

80 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
SKulle vilja byta till större turbo på min volvo. tänke höra vad som passar direkt på. Vad jag har förstått så är min turbo vattenkyld och oljesmord/kyld. Vill helst ha ett billigt agg som passar direkt på originalprylar. t5 agget? kkk24? finns det kinamodeller som har vatten och oljeanslutningar? som sagt mest prisvärd vinner. Orkar inte lägga över 5 lök på nån mega-modell norsk motorvärmare.

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...

925 Inlägg
28 maj 2009
jag har extraktorgrenrör till 940 aldrig monterat orginalfläns till salu

Feel The Difference

80 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Legwind skrev:
jag har extraktorgrenrör till 940 aldrig monterat orginalfläns till salu

Nu var det ju inte extaktorgrenrör jag var ute efter xD men tack ändå!

MoffeGreven
28 maj 2009
19T och 18T har jag för mig att dom passar rakt på, 18T är väl från 850T5 och 19T från V70 T5, 19T ska väl vara god för upp till 300-350hk där nånstans! Rätta mig om jag har fel nån smile

1 915 Inlägg
28 maj 2009
Enda som passar rakt på är 13G som sitter orginal tongue
15G med kona från T5R 94-95 passar rakt på om man vrider det, så är väl det som är enklaste uppgraderingen.
De andra (16T,18T,19T)måste du modifiera downpipen på, då de har en annan fläns, men är inte så mycket jobb om du kan hantera en svets.

Men för att få effekten så krävs det mer än bara byta turbo... större spridare och lmm behövs oxå om du ska ladda på lite smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

-utan 940
1 728 Inlägg
28 maj 2009
Det beror på vad du menar med bolt-on, du kommer inte ifrån att bygga ny downpipe och fäste för tryckklockan. Eftersom du har en 94:a antar jag att det är ett Mitsu-agg, då passar dina vatten -och oljerör på t ex. 19T, du kanske blir tvungen att böja dem lite bara.

80 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Det beror på vad du menar med bolt-on, du kommer inte ifrån att bygga ny downpipe och fäste för tryckklockan. Eftersom du har en 94:a antar jag att det är ett Mitsu-agg, då passar dina vatten -och oljerör på t ex. 19T, du kanske blir tvungen att böja dem lite bara.

Jojo självklart är det inrätknat men jag menade vilken turbo man kan använda som får plats som undermonterad eller (icke toppmonterad) och vilken som passar med originalanslutningar(med modifikation) .

men vad är det för pris på pjäserna då?

har ett par orangea t5 spridare liggandes och en extra lmm som skall moddas i 3" alurör.

-utan 940
1 728 Inlägg
28 maj 2009
0rr3 skrev:
Jojo självklart är det inrätknat men jag menade vilken turbo man kan använda som får plats som undermonterad eller (icke toppmonterad) och vilken som passar med originalanslutningar(med modifikation) .

men vad är det för pris på pjäserna då?

har ett par orangea t5 spridare liggandes och en extra lmm som skall moddas i 3" alurör.

Då är 19t den bästa turbon du kan ha.
Minst 3000kr får du räkna med för en i bra skick, nu när TPC.s säljesforum är stängt är det väl blocket som gäller.

Sök