2965
Sök

Ta hem Ford mustang GT?

48 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Tjenare sitter och funderar om att börja titta runt om en ford mustang gt från tidigast 2005. Hur ska man göra om man vill ta hem en från Usa? Eller ska man kolla runt i Sverige? Och är det mycket som behövs göras på den för den ska gå igenom besiktningen här i Sverige. Vad kostar det att ta hem en bil från staterna? tänkte på kostnaden med container och så...

-utan 940
1 728 Inlägg
28 maj 2009
De bilarna är ju nästan lika vanliga som Volvo 740 nu så det borde gå att hitta en till ett bra pris i Sverige tycker jag.

48 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Inte riktigt men nästan. Jo om man ska ha 2005-2007 så tror jag att det är lätt att hitta här medans dom nyare blir svårare. kan ha fel

-utan 940
1 728 Inlägg
28 maj 2009
Svårt att hitta rätt modell är det inte, beror helt på hur mycket du vill betala. Hittar du en som någon har ägt ett tag och kört med i Sverige borde den inte kosta mer än om du skulle importera en själv med alla avgifter och tull.
Bara på Blocket finns det ett 50-tal 2008 och nyare: http://www.blocket.se/orebro?q=mustang& … &md=th

2 600 Inlägg
28 maj 2009
finns flera som ta hem mustag företag då. jag har sett det på blocket flera gånger men om man vågar lita på dom vet jag inte. men kan ju inte lita på den som säljer bilen i usa om man nu inte åker och kolla på den då:P men som sagt så verka det finnas företag som ta hem åt en smile

gör som jag kör gubba racer=)

1 050 Inlägg
28 maj 2009
Jag var också starkt intresserad av den nya Mustangen med sin urläckra design, men efter att ha suttit i bilen, så slocknade omg mitt intresse. Inredningen är extremt ful, billig o plastig. Påminner starkt om en Ford Tanus från mitten av 60 talet. Karossen är urläcker men inredningen är en katastrof. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

201 Inlägg
28 maj 2009
Hejsan!
Kan ta hem denna från UK (ja, den är LHD) i juni....
FORD MUSTANG CONVERTIBLE (2005/55)
14,000 miles, £20,995 + transport and handling
FORD MUSTANG CONVERTIBLE FORD MUSTANG CONVERTIBLE, Automatic.
14,000 miles. 1 Year Comprehensive warranty. charcoal interior, Interior upgrade package ,125 colour dash,

om intr. finns

Be A Part Of The Driving Force

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 maj 2009
handydan skrev:
Hejsan!
om intr. finns

14 000 miles = 22 530.816km.
20995 engelska pund = 258 511,824 svenska kronor.

Plus inreggning, transport, m.m.
Senast redigerat av TurbOla (28 maj 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 464 Inlägg
28 maj 2009
nikanor skrev:
Tjenare sitter och funderar om att börja titta runt om en ford mustang gt från tidigast 2005. Hur ska man göra om man vill ta hem en från Usa? Eller ska man kolla runt i Sverige? Och är det mycket som behövs göras på den för den ska gå igenom besiktningen här i Sverige. Vad kostar det att ta hem en bil från staterna? tänkte på kostnaden med container och så...

Jag vet inte, men pratade med en herre som verkligen vet hur det där fungerar; http://www.garaget.org/Stangen

En riktigt trevlig man så jag rekomenderar starkt att du skickar ett pm till honom och ber om lite guidelines. I övrigt skulle jag rekomendera lite läsning på den svenska mustangklubbens hemsida/forum för oerhört mycket info.

Man får önska lycka till också och hoppas det blir ett köp. wink
Senast redigerat av MrJAM (28 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

48 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
handydan skrev:
Hejsan!
Kan ta hem denna från UK (ja, den är LHD) i juni....
FORD MUSTANG CONVERTIBLE (2005/55)
FORD MUSTANG CONVERTIBLE FORD MUSTANG CONVERTIBLE, Automatic.
14,000 miles. 1 Year Comprehensive warranty. charcoal interior, Interior upgrade package ,125 colour dash,

om intr. finns

Nja det var cab, vilket jag inte är sugen på sedan så är väl 14000 miles...en bit. Blir att se efter mer innan
Men tack för förfrågan.

48 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
E-30 skrev:
Jag var också starkt intresserad av den nya Mustangen med sin urläckra design, men efter att ha suttit i bilen, så slocknade omg mitt intresse. Inredningen är extremt ful, billig o plastig. Påminner starkt om en Ford Tanus från mitten av 60 talet. Karossen är urläcker men inredningen är en katastrof. big_smile

kan hålla med om det att det känns plastigt när man sitter i den och rätten känns ..konstig men allt detta går att fixa på något sätt. sen så tror jag att det blir bättre på de senare modellerna typ 07-08 men är dock inte helt säker. sen så är den SÅ JÄVLA SNYGG!

48 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
nikanor skrev:

Jag vet inte, men pratade med en herre som verkligen vet hur det där fungerar; http://www.garaget.org/Stangen

En riktigt trevlig man så jag rekomenderar starkt att du skickar ett pm till honom och ber om lite guidelines. I övrigt skulle jag rekomendera lite läsning på den svenska mustangklubbens hemsida/forum för oerhört mycket info.

Man får önska lycka till också och hoppas det blir ett köp. wink

Tackar ska ta och skicka ett pm till honom och se om vad han har att säga.

1 050 Inlägg
30 maj 2009
Det finns en röd Mustang GT till salu i Linköping. (privat) en 2007, med endast 3000mil på mätarn. 100% nyskick. Begärt pris 299.000:- inkl massor av extra utr. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

97 Inlägg
31 maj 2009
Skall du köpa från USA har du garanterat ingen mustang i sommar iallafall.

Det finns ett par kap ute på blocket om dagen, men hur dom ser ut i verkligheten vet man ju inte. Vi har en -05 GT med boss-paket ute till salu som är rätt ball. Boss-stripes, spoiler och sportavgassystem.

Vad jag vet så är väl barnsjukdomarna (t.ex tankningsproblemet och kondens i framlyktorna) utrotat från -07 och uppåt. Dessa har dessutom ingång för ipod i mittkonsollen. Frågna är dock om det är värt dom extra pengarna.

Angående ombyggnad behöver du EU-bakljus (med vita stripan i mitten) och vita blinkers fram med orange lampa. Sen behövs sidoblinkers vilket kräver lite kabeldragning och pill. Du måste även stansa in chassinumret i stötdämpartornet. Inte den värsta ombyggnationen, men lite blir det allt.

Hur som rekommenderar jag Mustang GT som sommarbil. Snygg design, okej drag i motorn, okej stereo, mycket eftermarknadsprylar och trimningsmöjligheter m.m.

Lycka till!

2 201 Inlägg
31 maj 2009
E-30 skrev:

den ska ju efterlikna en hel del om 60-tals mustangen..

sätena är riktigt sköna i den i alla fall.

48 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
steve-N skrev:
Skall du köpa från USA har du garanterat ingen mustang i sommar iallafall.

Det finns ett par kap ute på blocket om dagen, men hur dom ser ut i verkligheten vet man ju inte. Vi har en -05 GT med boss-paket ute till salu som är rätt ball. Boss-stripes, spoiler och sportavgassystem.

Vad jag vet så är väl barnsjukdomarna (t.ex tankningsproblemet och kondens i framlyktorna) utrotat från -07 och uppåt. Dessa har dessutom ingång för ipod i mittkonsollen. Frågna är dock om det är värt dom extra pengarna.

Angående ombyggnad behöver du EU-bakljus (med vita stripan i mitten) och vita blinkers fram med orange lampa. Sen behövs sidoblinkers vilket kräver lite kabeldragning och pill. Du måste även stansa in chassinumret i stötdämpartornet. Inte den värsta ombyggnationen, men lite blir det allt.

Hur som rekommenderar jag Mustang GT som sommarbil. Snygg design, okej drag i motorn, okej stereo, mycket eftermarknadsprylar och trimningsmöjligheter m.m.

Lycka till!

okej men hur lång tid tar det att ta hem en musse från usa??
tag du hem din från Staterna?
Jasså vad menar du med tankningsproblem då?
Nja kanske nyare är bättre;)
Bakljusen har jag sett att man måste byta tycker dock att eu lyktorna är snyggare.
okej ska börja forska mer på gt:n

48 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
E-30 skrev:
Det finns en röd Mustang GT till salu i Linköping. (privat) en 2007, med endast 3000mil på mätarn. 100% nyskick. Begärt pris 299.000:- inkl massor av extra utr. big_smile

Tackar för tipset ska kolla upp den:)

3 354 Inlägg
31 maj 2009
steve-N skrev:
Angående ombyggnad behöver du EU-bakljus (med vita stripan i mitten) och vita blinkers fram med orange lampa. Sen behövs sidoblinkers vilket kräver lite kabeldragning och pill.
Lycka till!

det var väl också inget man kan bör ge sig på sj då det tydligen behövdes kopplas om vid smart junctionboxen om jag minns rätt?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

48 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Seth skrev:
steve-N skrev:
Angående ombyggnad behöver du EU-bakljus (med vita stripan i mitten) och vita blinkers fram med orange lampa. Sen behövs sidoblinkers vilket kräver lite kabeldragning och pill.
Lycka till!

det var väl också inget man kan bör ge sig på sj då det tydligen behövdes kopplas om vid smart junctionboxen om jag minns rätt?

jo läste något om det också att man var tvungen att koppla om några grejer.

Sök