3833
Sök

Fartkamera eller vad?

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Var nyss ute och körde, låg en bit över hastighetsbegränsningen då ser jag att det står en polis pikébuss parkerad vid sidan av gatan, när jag åker förbi så blixtrar en stor gul lampa till, såg bara en stor gul lampa egentligen. Det fanns inga varningar runt om kring om någon hastighetsövervakning. Var detta en fartkamera eller kan det vara något annat? :S

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 maj 2009
ägd. mobil fartkamera? wink
Senast redigerat av Mortalis (28 maj 2009)

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Aja någon som vet vart man kan se en lista på priser för hastighetsöverträdelser?

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
ägd. mobil fartkamera? wink

Visste faktiskt inte att de hade såna inuti bussarna.. tongue

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2009

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=64386

Tackar, var inte så jättefarligt. Körde inte min egen bil vid tillfället, kan ju bli svårt för dem att se vem som körde egentligen.. tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
28 maj 2009
kimpaa skrev:
FireTraXX skrev:

Tackar, var inte så jättefarligt. Körde inte min egen bil vid tillfället, kan ju bli svårt för dem att se vem som körde egentligen.. tongue

Är det en släkting till dig som bilen står på lär dom nog hitta dig smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2009
kimpaa skrev:
FireTraXX skrev:

Inte om du körde en bil som ägs av någon du har blodsband till eller din man/fru. (Förhoppningsvis så har du inte blodsband till sistnämnda. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

342 Inlägg
28 maj 2009
Om ägaren till bilen inte anger dig (vilket han/hon inte har skyldighet att göra) så kan du slappna av.
Men polisen har ett antal mobila fartkameror och dessa förvarnas ungefär lika mycket som en civil trafikbil.
Det vill säga inte alls.

Men om det inte var din egen bil och så länge ägaren till bilen inte anger dig så är det hur lugnt som helst.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

1 659 Inlägg
28 maj 2009
9Femma skrev:
Om ägaren till bilen inte anger dig (vilket han/hon inte har skyldighet att göra) så kan du slappna av.
Men polisen har ett antal mobila fartkameror och dessa förvarnas ungefär lika mycket som en civil trafikbil.
Det vill säga inte alls.

Men om det inte var din egen bil och så länge ägaren till bilen inte anger dig så är det hur lugnt som helst.

Såvida dom inte hittar han med hjälp av att det t ex är hans mors bil, så har dom tagit andra förr smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

145 Inlägg
28 maj 2009
Har man inte höjt priserna på böterna nu ganska nyligen??

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Okej, är min farsas bil.. Kan bli svårt då eller? Är inte ett dugg lik mig själv på körkortsfotot och i nuläget...

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
JonB skrev:
Har man inte höjt priserna på böterna nu ganska nyligen??

Var väl senast 2006 vad jag vet? :s

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 maj 2009
Isf har du skyldighet att ta och göra en ny legitimation dessutom, om det nu skiljer så mycket mellan körkort och verklighet.
Senast redigerat av Mortalis (28 maj 2009)

1 659 Inlägg
28 maj 2009
kimpaa skrev:
Okej, är min farsas bil.. Kan bli svårt då eller? Är inte ett dugg lik mig själv på körkortsfotot och i nuläget...

Det kan ju vara en fördel roll

(\_/)
(O.o)

136 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Isf har du skyldighet att ta och göra en ny legitimation dessutom, om det nu skiljer så mycket mellan körkort och verklighet.

Det var inte frågan, undrade om det kan hjälpa mig något.

9 108 Inlägg
29 maj 2009
Dom ska alltid skylta ut med fartkameraskylt numera, dock kanske du missade den skylten wink

Klart det kan hjälpa till lite om du nu är så olik dig, men det är inget vi kan spekulera i.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 maj 2009
MilleN skrev:
Dom ska alltid skylta ut med fartkameraskylt numera, dock kanske du missade den skylten wink

Klart det kan hjälpa till lite om du nu är så olik dig, men det är inget vi kan spekulera i.

Inte om det är en mobil fartkamera?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
29 maj 2009
Rquired skrev:
Inte om det är en mobil fartkamera?

Jo det med.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 maj 2009
kimpaa skrev:
Mortalis skrev:

Det var inte frågan, undrade om det kan hjälpa mig något.

Nej jag vet men kanske kunde tipsa om att du bör göra det för att slippa problem i framtiden med andra saker, förlåt så hemskt mkt.

Sök