2620
Sök

stylad?

Gorgilus addictus
4 754 Inlägg
18 april 2006
#21
Volvo Knugen skrev:
http://img486.imageshack.us/img486/9762/vxelknopp2vi.jpg

det här kan väl klassas som styling smile
hehe ja de borde klassas som styling
Senast redigerat av THEBADGUY (18 april 2006)

Allt för den där jävla hatten!

107 Inlägg
18 april 2006
#22
om man vill vara som en byråkrat kan man säga att så fort man gjort något för att få den snyggare är den stylad (wunderbaum i spegeln typ) wink

nejdåjag skojar  kjolpaket och fälgar är väl minimum för styling

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
18 april 2006
#23
tycker knappast man behöver kjolpaket för att styla en bil,en del bilar(läs volvo 240,740) blir bara fulare med kjolpaket.. ja anser inte att min bil är stylad så värst men ja hör att folk tycker de. tongue

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

119 Inlägg
18 april 2006
#24
Foffis skrev:
en liten avhoppar: anser ni att min bil är stylad?

visst. gasnak irriterande när folk på blocket skriver att den är stylad och sedan är de bara en extra antenn på en 740 eller liknande...
ja du kanske lite inne i men inte så mycket mer va... eller???

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

119 Inlägg
18 april 2006
#25
Volvo Knugen skrev:
http://img486.imageshack.us/img486/9762/vxelknopp2vi.jpg

det här kan väl klassas som styling smile
ja lätt svin GRYM...hahaha

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
#26
Man måste skilja på styling och modifiering!

När man modifierar så lägger man till något extra, när man stylar den så sätter man till saker för att den ska stå ut från mängden, custom däremot är när man tar det till en nivå utöver amatörens räckvidd...

Modifiering kan innebära: Alu-fälgar i utbyte, ögonlock/huvförlängare, sänkning, en simpel vinge och några splitters...

Styling kan innebära: Bodykit, omlackering av hög nivå, neonljus och en megavinge (även om detta är överdrivet)! Detta är ju då utöver det som redan är gjort ovan under modifiering!

Custom kan innebära: Total ombyggnad, något unikt.

Sen är det ju bara att plocka... Som sagt, det är en tolkningsfråga! Hälften av er här tycker att jag sätter en hög gräns på var styling börjar, ett par andra säger att gränsen är lägre!

Men detta är bara min åsikt...

En stylad bil är inte en dekaltrimmad bil!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

272 Inlägg
19 april 2006
#27
haha värst vad mkt 240 och 740 det dras upp.. Det är väl upp till var och en om man tycker att sin bil e stylad eller inte?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
19 april 2006
#28
Fuckface skrev:
Man måste skilja på styling och modifiering!

När man modifierar så lägger man till något extra, när man stylar den så sätter man till saker för att den ska stå ut från mängden, custom däremot är när man tar det till en nivå utöver amatörens räckvidd...

Modifiering kan innebära: Alu-fälgar i utbyte, ögonlock/huvförlängare, sänkning, en simpel vinge och några splitters...

Styling kan innebära: Bodykit, omlackering av hög nivå, neonljus och en megavinge (även om detta är överdrivet)! Detta är ju då utöver det som redan är gjort ovan under modifiering!

Custom kan innebära: Total ombyggnad, något unikt.

Sen är det ju bara att plocka... Som sagt, det är en tolkningsfråga! Hälften av er här tycker att jag sätter en hög gräns på var styling börjar, ett par andra säger att gränsen är lägre!

Men detta är bara min åsikt...

En stylad bil är inte en dekaltrimmad bil!
Amen Bro' cool


1 019 Inlägg
19 april 2006
#29
Håller med!

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Wallraff
319 Inlägg
19 april 2006
#30
En stylad bil är en bil som syns..
som folk kollar på..

enligt mig


SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
#31
Kan du förklara för mig varför man överväldigas av blickar när man glider runt i en 360 Modena då? Den är väl inte stylad?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 april 2006
#32
Muz skrev:
En stylad bil är en bil som syns..
som folk kollar på..

enligt mig
Tack för dee!!smile Med andra ord är min bil stylad!!winkwink

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Wallraff
319 Inlägg
19 april 2006
#33
Fuckface skrev:
Kan du förklara för mig varför man överväldigas av blickar när man glider runt i en 360 Modena då? Den är väl inte stylad?
Det tillverkas bilar som är snygga från början!
Och då slipper man styla själv!

och så kanske folk kollar eftersom det är en snygg bil..
och att det inte är så väldans många som äger en sådan!

Om vi säger att någon lackar en 240 skrik gul och kallar den för stylad.
så är det många som tänker "oj så stylad den var, tönt"

Jag tycker det isåfall..
dom som inte tycker det kan ju berätta för mig hur många 80-åringar som åker runt i en sån bil,
men sån färg!


SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
#34
Då är det inte bara stylade bilar som syns ju, som folk kollar på!

Men det jag radade upp på sida 2, det är ett ypperligt exempel på hur man definierar ordet styling och delar upp det!

Styling kan vara allt, men även inget!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Wallraff
319 Inlägg
19 april 2006
#35
Folk kan tycka att det är styling med plåtfälgar..
andra inte..

En stylad bil kan vara allt från biltema ratt till kjolpaket..


676 Inlägg
19 april 2006
#36
jimbo_83 skrev:
Foffis skrev:
en liten avhoppar: anser ni att min bil är stylad?

visst. gasnak irriterande när folk på blocket skriver att den är stylad och sedan är de bara en extra antenn på en 740 eller liknande...
ja du kanske lite inne i men inte så mycket mer va... eller???
näe. bilen är till salu. hade planer för den men kom på att dom pengarna jag skulle plöjt ner i bilen skulle jag aldrig få se igen så den iden avverkades smile nu blir de riktig styling på en primera GT ist


Muttley
19 april 2006
#37
De är ju töntar som skriver att deras bil är stylade om de bara tonat rutorna smile jag anser att bilen är stylad om man lägger till något som sticker ut lite mer än original då räcker de inte med en sak som tonade rutor.  Helst kjolpaket men inte tvunget.. Bilen kan ju vara stylad invändigt också ;smile

764 Inlägg
19 april 2006
#38
tkd_rille skrev:
De är ju töntar som skriver att deras bil är stylade om de bara tonat rutorna smile jag anser att bilen är stylad om man lägger till något som sticker ut lite mer än original då räcker de inte med en sak som tonade rutor.  Helst kjolpaket men inte tvunget.. Bilen kan ju vara stylad invändigt också ;smile
Word..... cool

TeQuilla

121 Inlägg
20 april 2006
#39
Som vi märker i denna tråd så är det ju så att alla har olicka åsikter. Det betyder ju att man inte kan säga om en bil är stylad smile

Själv tycker jag ävll att man kan få tycka att bilen är stylad om man fixad toning och det ser snyggt ut.

41 Inlägg
20 april 2006
#40
En bil är "stylad" om folk på stan vänder sig om för att titta en gång till på bilen!
Spelar ingen roll om det bara är schyssta fälgar eller om hela bilen är ombyggd!
Min åsikt!


Sök