Ett lätt sätt att se om steget får ström är att mäta mellan minus och plus, borde ligga mellan 12 - 13 volt med bilen avstängd, är det inte det så har du fel på en säkring någonstans efter vägen alternativt att kabeln gått av innanför isoleringen (Detta händer dock aldrig men det kan vara en graj som gör att du inte får ström).
Om du har mätt och har ström mellan plus och mins, ta då en kabel 0,5 - 1.5 mm² som är ca 10 cm lång och skala den i båda ändarna sen sätter du in den kabelstumpen mellan plus och remote på steget, funkar det inte då så har du fel på steget, funkar det så har du kopplat remoten fel alternativt att kablaget bakom stereon är trasigt eller så är remoten på stereon trasig..
Lyckades själv en gång att koppla remoten på gul kabel, kanske något sånt du också har gjort? Iaf så på vanliga ISO-standardkontakter ska remote vara blå så kolla att remoten går ihop med en blå kabel bakom stereon
![wink](img/smilies/wink.png)
Vill gärna veta hur du kom fram till lösningen så håll tråden uppdaterad
![wink](img/smilies/wink.png)
//Soderqvist
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?