4991
Sök

Slutsteget får ingen ström.

High Quality
75 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hallå alla glada. Jag har nyligen bytt bil och skulle idag flytta över slutsteget + baslåda till den nya bilen. Har kopplat allt rätt  o så. Men slutsteget får ingen ström , av någon lustig anledning. Jag har även kollat säkringarna både på steget + den där säkringen i säkringshållaren mellan steget och batteriet. Alla tre är hela och intakta. Så borde ju inte vara något större fel på steget tycker man.

Vad kan felet vara? roll

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 maj 2009
att remoten från stereon inte fungerar som den ska

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

High Quality
75 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
men den är inkopplad som den ska. dessutom en helt ny lågnivå + remote från MDS så de låter konstigt om de skulle vara fel på den . Men jag får vell åka o prata med dom imorn då.

451 Inlägg
29 maj 2009
Testa koppla remoten direkt på plus på batteriet först. Funkar inte de då så vet du iaf att det är något annat!

2 914 Inlägg
29 maj 2009
kan inte någon av dessa säkringar, kopplingar vara allmänt glappa? pröva med en ny säkring, kan jävlas även om den ser hel ut.

High Quality
75 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Okej ,  men säg att kabeln är trasig. Om jag tar bort remotekabeln helt , visst borde man få ström då till steget?

725 Inlägg
29 maj 2009
Om du mäter mellan plus och minus polerna på steget borde du ju få 12 Volt. Är det rätt jordat, jag och en kompis hade satt jorkabeln på fel ställe tongue Men Lycka till smile

High Quality
75 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Phranz skrev:
jag och en kompis hade satt jorkabeln på fel ställe tongue Men Lycka till smile

hehe men så dum är inte jag lol haha nevars , det är rätt . men jag får åka till MDS imorn . Återkommer om inte problemen löser sig.

Tackar för att ni tog er tid iallafall . CHEERS

6 851 Inlägg
29 maj 2009
Om allt nu är rätt kopplat så skulle det funka, så något fel har du ju såklart gjort.

660 Inlägg
29 maj 2009
Ett lätt sätt att se om steget får ström är att mäta mellan minus och plus, borde ligga mellan 12 - 13 volt med bilen avstängd, är det inte det så har du fel på en säkring någonstans efter vägen alternativt att kabeln gått av innanför isoleringen (Detta händer dock aldrig men det kan vara en graj som gör att du inte får ström).

Om du har mätt och har ström mellan plus och mins, ta då en kabel 0,5 - 1.5 mm² som är ca 10 cm lång och skala den i båda ändarna sen sätter du in den kabelstumpen mellan plus och remote på steget, funkar det inte då så har du fel på steget, funkar det så har du kopplat remoten fel alternativt att kablaget bakom stereon är trasigt eller så är remoten på stereon trasig..

Lyckades själv en gång att koppla remoten på gul kabel, kanske något sånt du också har gjort? Iaf så på vanliga ISO-standardkontakter ska remote vara blå så kolla att remoten går ihop med en blå kabel bakom stereon wink

Vill gärna veta hur du kom fram till lösningen så håll tråden uppdaterad wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 maj 2009
Har du AGU (glasrör) säkring? I så fall kan det vara den som är felet, det händer rätt ofta att de släpper i infästningen vilket då gör att de ser hela ut och om man mäter över dem så verkar de hela, men så fort det ska gå lite ström igenom så bryts kontakten.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

High Quality
75 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Hallå igen alla glada. Det var så enkelt att det var fel på remotekabeln så jag bytte bara ut den så löste sig problemet smile

Sök