2245
Sök

Hur får man bort rost i skarvar?!

104 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Har hittat rost innanför bakre kofångaren precis i en skarv, går ju inte slipa då plåtarna överlappar varandra så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, någon som har bra tips?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35322/670968_oodf77.jpg

73 Inlägg
29 maj 2009
Sandblästring eller en roterande stålborste, dock är blästring det bästa sättet. Då får du garanterat bort all rost.

104 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
DiamantSchwarz skrev:
Sandblästring eller en roterande stålborste, dock är blästring det bästa sättet. Då får du garanterat bort all rost.

Kommer en bläster verkligen åt all rost även i skarven?

huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
Du kan ju börja med att testa en s.k. rostätare. Har inte provat själv men ska väl fungera iallafall, men sen om det blir helt rent är ju en annan fråga wink

104 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Du kan ju börja med att testa en s.k. rostätare. Har inte provat själv men ska väl fungera iallafall, men sen om det blir helt rent är ju en annan fråga wink

Problemet är ju att man inte kan se om det blir kvar rost mellan hmm

73 Inlägg
29 maj 2009
Beror lite på hur pass djupt rosten är, men jag har fått bort rost i skarver med hjälp av blästring. Annars så trycker man dit en skruvmejsel och böjer plåten tongue

1 339 Inlägg
29 maj 2009
Biltemas rostätare fungerar precis som man kan förvänta sig..Inte bra alls, hjälpte inget med dom svarta prickarna i porerna ens...

1 050 Inlägg
29 maj 2009
Rosten kommer från insidan, vid tillverkningen så fanns det ingen grundlack innanför kitskarvarna.
Ett mkt vanligt förekommande problem på många olika bilmodeller.
Eftersom rosten nu fått ordentligt fäste innanför plåtarna, så finns det absolut ingenting att göra.
Att slipa och lacka håller rosten borta några få månader, sedan ser det likadant ut igen. (Sorry)

Enda sättet att få bukt med rosten är att du först öppnar upp plåten emellan kitskarvarna. (som en konservburk) wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök