2930
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

9 Inlägg
5 maj 2011
De här blir ett riktigt fränt bygge, följt tråden ett tag nu å jag är väldigt imponerad! snyggt och stilrent, de e fint de smile

som man bäddar får man ligga

1 738 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Chriss3 skrev:
Grymt projekt! Ska blir roligt och se denna i sommar smile

Tackar big_smile Bara hålla koll wink

1 738 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Allex_ander skrev:
De här blir ett riktigt fränt bygge, följt tråden ett tag nu å jag är väldigt imponerad! snyggt och stilrent, de e fint de smile

Tackar big_smile

1 738 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
nu har jag allt för att kunna starta upp 940:n så snart är jag ute med den!

Övrig info:

Kollade hur många visningar jag har på min tråd big_smile 122 145 st på 40 sidor måste vara jävligt bra? De andras trådar har ungefär samma antal visningar fast på 70-150 sidor. många som följer mitt bygge vilket jag tycker är skitskoj, och mer blir det för snart sätter jag igång med motorn på allvar wink

Ha det gött allesammans så lägger jag upp lite bilder inom kort!

91 Inlägg
5 maj 2011
aa visst följer vi dit bygge med vidöppen mun, därför vi glömmer kommentera wink

1 738 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Eliasson93 skrev:
aa visst följer vi dit bygge med vidöppen mun, därför vi glömmer kommentera wink

Hehehe låter bra wink

1 738 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
IDAG SÅG JAG LJUSET!

Idag hände det som inte fick hända, bilen starta inte och direkt började jag felsöka. Kom fram till att jag satt matarslangen på returen :S och ni kan ju tänka er själva hur det kan se ut när man matat upp "100" bar i en soppa slang! Stod som en jävla fontän över hela bilen :'( Mina 21 000 kr för lacken såg jag brinna upp, men snabb som jag var åkte glasrengöringen och microfiber duken fram snabbare än vad de brukar gå i sängen smile tur va så fick jag bort allt! Men hela front, torpedplåt o skärmar var prick dränkta av bensin jag trodde det var kört! Sen när den väl startade o blivit lite varm tyckte jag att det var någonting som fattades på bilen som var där innan big_smile Bucklorna på huven försvann !!!! big_smile big_smile allt som behövdes var lite värme.

Kommer bilder snart hur slutresultatet vart, håll koll

591 Inlägg
27 maj 2011
gött då!big_smile

Jonnymoberg
27 maj 2011
940RDALLE skrev:
IDAG SÅG JAG LJUSET!

Idag hände det som inte fick hända, bilen starta inte och direkt började jag felsöka. Kom fram till att jag satt matarslangen på returen :S och ni kan ju tänka er själva hur det kan se ut när man matat upp "100" bar i en soppa slang! Stod som en jävla fontän över hela bilen :'( Mina 21 000 kr för lacken såg jag brinna upp, men snabb som jag var åkte glasrengöringen och microfiber duken fram snabbare än vad de brukar gå i sängen smile tur va så fick jag bort allt! Men hela front, torpedplåt o skärmar var prick dränkta av bensin jag trodde det var kört! Sen när den väl startade o blivit lite varm tyckte jag att det var någonting som fattades på bilen som var där innan big_smile Bucklorna på huven försvann !!!! big_smile big_smile allt som behövdes var lite värme.

jag har tvättat bilar med bensin, funkar rätt bra oxå men lukten är inget vidare wink

tror det ska mycket till innan lacken skadas av bensin...

joncho
27 maj 2011
mer update på motorbygget dalle !! wink va ju ett sen man kolla in projektet  ;D

2 174 Inlägg
28 maj 2011
Jonnymoberg skrev:
940RDALLE skrev:
IDAG SÅG JAG LJUSET!

jag har tvättat bilar med bensin, funkar rätt bra oxå men lukten är inget vidare wink

bilen är lackad mattsvart om du inte sett det...tål absolut inte bensin och är super känslig mot fett m.m

Jonnymoberg
28 maj 2011
hangman skrev:
Jonnymoberg skrev:
940RDALLE skrev:
IDAG SÅG JAG LJUSET!

bilen är lackad mattsvart om du inte sett det...tål absolut inte bensin och är super känslig mot fett m.m

ok det är vanlig spray burks lack, jobbigt... det finns ju matt klarlack oxå wink

79 Inlägg
6 juni 2011
Häärligt bygge du har på gång, upptagen för updates ? tongue
Hoppas man får lite inspiration till firren big_smile

73 Inlägg
6 juni 2011
Såg lite frän ut i lördags...

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
plamer_ skrev:
Såg lite frän ut i lördags...

Tackar big_smile lite missnöjd med den låga profilen och sänkningen fram bara sad sånt som ska åtgärdas, även på med sidokjolarna så småningom wink ses nästa träff då med lite mer ös big_smile

73 Inlägg
7 juni 2011
Jo tyckte den såg lite hög ut wink

1 738 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
plamer_ skrev:
Jo tyckte den såg lite hög ut wink

Ja de var han smile ska sänkas lite till helgen o köpa 40 profils sulor sen wink

73 Inlägg
8 juni 2011
Låter bra!

Snygg sate annars!

296 Inlägg
18 juni 2011
Fan vilket awesome projekt! Kommer definitivt att följas! big_smile

Projekt SAAB 9-5 SE -00
Klicka här

675 Inlägg
23 september 2011
Hur går det här? Nån update? smile