3644
Sök

Släpper laddtrycket, varför?

180 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hej.

När jag trycker på på 2ans växel så går laddtrycket upp till 1 bar och håller sig där tills jag växlar till 3an och på 3ans växel går den också upp till 1 bar och håller sig där tills jag växlar till 4an, men på 4ans växel går laddtrycket upp till 1 bar och så bara släpper den laddtrycket och efter 1-1,5 sekund så kommer laddtrycket tillbaka och lägger sig på  "1 bar" direkt sedan släpper laddtrycket igen och sedan efter 1-1,5 sekund kommer laddtrycket tillbaka igen och lägger sig på "1 bar" direkt och då fortsätter den upp över en bar så växla ja till 5an.

Vad kan de va för fel ?

MVH: Robin

428 Inlägg
29 maj 2009
dumpen är för lätt ställd, ju högre vacum= lägre motorvarv ju tidigare öppnar dumpen.ett annat problem kan vara mapsensorn (luftmasse mätaren)

180 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Go_sideways skrev:
dumpen är för lätt ställd, ju högre vacum= lägre motorvarv ju tidigare öppnar dumpen.ett annat problem kan vara mapsensorn (luftmasse mätaren)

För lätt ställd hur menar du då? vad ska ja göra så den blir "hårt ställd" då ?Okej men hur fixa ja vakum grejjen då?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
29 maj 2009
blomberg_ktm skrev:
Go_sideways skrev:

För lätt ställd hur menar du då? vad ska ja göra så den blir "hårt ställd" då ?Okej men hur fixa ja vakum grejjen då?

Det har jag väl sagt?

180 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
maximus skrev:
blomberg_ktm skrev:
Go_sideways skrev:

Det har jag väl sagt?

Ja har ju fixat så den öppnar tidigare nu och stänger igen helt . Men innan va ju dumpen väldigt hård alltså lång fjäder så vi ha ju kapat den en bit å nu öppnar den tidigare och de kommer inget kvitter ur luftfiltrer.

Men problemet med laddet på 4ans växel vad har det medd etta å göra?

Sök