2542
Sök

Generatorn laddar dåligt, Audi RS4-01.

21 761 Inlägg
6 juni 2009
Det är här jag kollade vad de olika beteckningar betyder:

www.lucasee.com/getfil.php?fil=engelskinfo.pdf

133 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är här jag kollade vad de olika beteckningar betyder:

www.lucasee.com/getfil.php?fil=engelskinfo.pdf

Se där ja, man tackar!

133 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Har meckat lite idag och lyckats rota mig fram till generatorn, har lossat på M8 muttern som håller den grova kabeln och en stjärnskruv i nederkant, frågan är bara hur mycket jag måste skruva loss för att få bort plasten på baksidan av generatorn för att komma åt regulatorn?
Hittade en bild där man ser 4 st muttrar/skruvar, måste alla dessa bort eller räcker det bara med stjärnskruvarna för att få loss plasten?
De inringade har jag släppt på.

http://www.byebyepolizei.se/generator2.jpg
Senast redigerat av fagerlund (7 juni 2009)

133 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Halleluja!
Jag lyckades få loss regulatorn till slut, sicket ***** jobb det var.
Fick ta bort de 2 muttrarna (13mm & 15mm) plus en stjänskruv för att få loss plasten, sen satt regulatorn med 3 stjärnskruvar.

Går det att mäta upp regulatorn när den är lös?

http://www.byebyepolizei.se/regualtorn.jpg
Senast redigerat av fagerlund (7 juni 2009)

21 761 Inlägg
7 juni 2009
Lite svårt att se det ena kolet, är båda kolen i relativt bra skick?
Hur ser det ut inuti generatorn på släpringarna där kolen ligger emot, är det repigt och mycket smutsigt?

Vad jag vet så är det oftast kolen som brukar bråka, ganska sällan som regulatorn pajjar. Fast man vet ju aldrig. Hur man mäter upp regulatorn vet jag inte, det får andra svara på. smile

133 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Lite svårt att se det ena kolet, är båda kolen i relativt bra skick?
Hur ser det ut inuti generatorn på släpringarna där kolen ligger emot, är det repigt och mycket smutsigt?

Vad jag vet så är det oftast kolen som brukar bråka, ganska sällan som regulatorn pajjar. Fast man vet ju aldrig. Hur man mäter upp regulatorn vet jag inte, det får andra svara på. smile

Kolen ser i stort sett likadana ut, jag kan tyvärr inte se släpringarna. Det är så tight mellan generatorn och grenröret. Det jag ska göra nu är att köpa en ny laddregulator och hoppas på det bästa, om det nu inte skulle fungera så blir det till att försöka få loss generatorn helt.
Jag ska göra ett försök att mäta lite här och var på regulatorn för att se om jag har något motstånd.

133 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
On the road again.
Bytte regulatorn i veckan och nu har bilen rullat utan problem.
Tack för alla tips! smile

Sök