3227
Sök

Eget kjolpaket till Saab 900

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
haha nu ser det bra ut nu e de hårt så de e bara att fortsätta att forma det tongue men min kompis va sjuk idag så orkar inte riktigt och så regnar de oxå.....men vad e de för sorts glasfiber man ska ha.....hittade massa olika på biltema....

R1 driver!
5 128 Inlägg
2 juni 2009
Jag tog iaf den väven som är 0,9x10m 300g/m2 tror jag det va (eller något sånt, stor rulle iaf) och 5kg polyester och 100g härdare

3 390 Inlägg
2 juni 2009
Lycka till smile  Starta gärna en projekttråd som man kan följa

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Skulle du kunna lägga upp länkar på de som jag behöver? smile Och vet du vad jag behöver för att laga lite rost som finns på bilen? smile

514 Inlägg
2 juni 2009
åk bort till vetlanda så har jag allt du behöver för att tillverka eget kjolpaket på en helg!

glöm fogskum!

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Tyvärr lite för sen har redan börjat...tongue

59 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
vad hade det varit jag skulle hämtat i så fall ? wink

514 Inlägg
3 juni 2009
det är aldrig försent, sluta upp med fogskummandet bara snälla, jag mår bara illa när folk använder det, det har man när man bygger hus, för du bygger väl inte en spoiler av gipsskivor? big_smile

har 2 komp polyuretanskum
har även skivor av olika tjocklekar, med skivorna kan du bygga en front på nolltid och billigt
polyester
mattor

billigare och bättre kvalite än feltemas

du kommer inte ångra dig om du kommer hit och jag ger dig lite demonstration på vad och hur man kan göra.

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
ahh....skit samma:P testar detta först har ju fått skummet gratis ändå så tongue men har du något annat till bilen  ? wink

Medlem 34530
908 Inlägg
3 juni 2009
DavidEnglund skrev:
ahh....skit samma:P testar detta först har ju fått skummet gratis ändå så tongue men har du något annat till bilen  ? wink

VA! detta får du inte missa. Adrian erbjuder dig hjälp och du tackar nej. Kontakta Adrian fort innan han ångrar sig, du har ju möjlighet att få massor med tips av en kille som har byggt massor med fina bilar. Sumpa inte denna chans!!!

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
oj fan kollade inte på bilarna xD Får GÄRNA hjälp! big_smile

59 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Japp idag blir det då att montera och kolla hur det ser ut (kommer bilder big_smile ) och sen fortsätta me skum eller börja slipa och forma den smile

59 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Tänkte bara på när man har lagt på glasfibret och allt ska man ta bort skummet då ?

514 Inlägg
5 juni 2009
DavidEnglund skrev:
Tänkte bara på när man har lagt på glasfibret och allt ska man ta bort skummet då ?

vore väl fördel att göra det, eller? eller nä låt det sitta kvar ifall det blir översvämning så flyter bilen big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 juni 2009
Adrian-Styling skrev:
DavidEnglund skrev:

vore väl fördel att göra det, eller? eller nä låt det sitta kvar ifall det blir översvämning så flyter bilen big_smile

Nu kanske du ska va lite snäll mot honom va wink Vi alla är inte så duktiga som dig wink (inte menat som ett elakt påhopp, så det inte missuppfattas)

59 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
haha jag e helt nybörjare så därför jag frågade !

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 juni 2009
DavidEnglund skrev:
haha jag e helt nybörjare så därför jag frågade !

Och som svar på din fråga. Ja, du ska ta av det! smile

59 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
hehe hade nästan gissat de men va inte säker tongue bättre att fråga ju tongue

514 Inlägg
6 juni 2009
nu får du skicka upp lite bilder med ju!

59 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
men har inte gjort mkt ska troligtvis börja slipa och sånt idag ,..... tongue

Sök