3087
Sök

pixelfel färddator 9-5

39 Inlägg
15 april 2006
Trådstartare
Har en 9-5:a -01, med det klassiska pixelfelet på färddatorskärmen. Går det att köpa ny på bildelsbasen.se eller lagabasen.se och montera in eller måste det vara en ny som sen skall kodas in ? Nån som vet...

:p

funderare...
83 Inlägg
15 april 2006
Har du kollat med saab?? De har någon goodwill på det där att man kan få lite rabatt beroende på hur gammal bilen är. Eftersom allt annat måste kodas in så som acc panel stereo osv så skulle det inte förvåna mig om även siden måste det.

/Jocke

Controller, testdriver at the moment.
1 Inlägg
15 april 2006
Tjena!
Min kompis hade oxå "streck" som saknades i displayen. Han tog loss det hela å "strykte" eller strök kabelmattan lite lätt med vanligt strykjärn (medelvärme) så den blev jämn å slät å fin. Sen dök siffrorna upp igen å har sen dess funkat klanderfritt. Testa det å spara kanske lite pengar.

Mvh

Mange

Kanske lägsta Ådi A4:an i GBG!!!!! Vi ses!

26 Inlägg
16 april 2006
Har också lite fel på min sid..blev lite sugen på att testa det där med stryckningen..men kan det inte vara nåt rilä som fibar...vad säger du datsunman.vågar man testa strycka.Skulle inte för våna migom det funkar..

my mom have killde me, if she see me draving

31 Inlägg
16 april 2006
Hejsan på er o Glad Påsk!!

Jag har haft samma sak på min -00a och då stod Saab för materialet och jag fick betala monteringen....tror det kostade mig 1200-1400kr...
Det tyckte jag va helt ok...

Så jag tror nog du får igenom din bil på goodwill också!
Lycka till!

MVH//Tomas

Avstängd
1 106 Inlägg
19 april 2006
Har samma fel på min 9-3:a. Men felet är känt att tecken försvinner på Saabs displayer. Du kan fixa det själv oxå. Kolla på sidan http://www.saab9-5.com/howto/sidrepair.htm  . Där står det hur man fixar displayen. Men på min 9-3:a är det ACC:n som har dålig text.
Senast redigerat av Saabare (19 april 2006)

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
1 106 Inlägg
19 april 2006
Datsunman skrev:
Har en 9-5:a -01, med det klassiska pixelfelet på färddatorskärmen. Går det att köpa ny på bildelsbasen.se eller lagabasen.se och montera in eller måste det vara en ny som sen skall kodas in ? Nån som vet...

Har du kollat sidan jag gav dig. Det kan funka att fixa själv. Då sparar du pengar.
Senast redigerat av Saabare (19 april 2006)

26 Inlägg
19 april 2006
Saabare skrev:
Datsunman skrev:

Har du kollat sidan jag gav dig. Det kan funka att fixa själv. Då sparar du pengar.

tackar för tipset.ska testa det i dagarna( kanske i morrgon) om jag har tid..kan ju skriva här om hur det gick...hopas på glada miner..hehe.

1 414 Inlägg
20 april 2006
Det krävs en programmering för att byta SID, en ny kostar ca 1500:- med 2 års garanti... Jag provade dom flesta "gör det själv" lösningar men dom höll inte särskillt länge tyvärr... sad

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

26 Inlägg
20 april 2006
Founder skrev:
Det krävs en programmering för att byta SID, en ny kostar ca 1500:- med 2 års garanti... Jag provade dom flesta "gör det själv" lösningar men dom höll inte särskillt länge tyvärr... sad

vad finns det fler för sett att göra på då..för utom det som saabare gav sida på..
blir nog imon jag ska prova det..han inte fixa torx-skruvar.

Avstängd
1 106 Inlägg
20 april 2006
Kolla på SDCC. De har en jävligt massa delar till Saab.

39 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
tack för tipset "Saabare". Ska göra ett försök efter helgen. Frun är borta i helgen så det blir att ta hand om ungar...ingen tid över till det viktiga i livet :-)

Avstängd
1 106 Inlägg
20 april 2006
Inga problem big_smilewinksmile

Avstängd
1 106 Inlägg
21 april 2006
Bara du får tag på en annan display. Som man tidigare sa. Saabs displayer är ett problem.

26 Inlägg
21 april 2006
håller just nu på med att fixa sid:en..inte lätt,hur många trådar som hälst som man ska trycka fast.
försökte räkna alla trådar..kom väl till 23 eller nåt,sen bara blev det pannkaka.det jobbiga e att man stirrar sig blind..men vi för väl se hur det går..hoppas på glada miner.smile

26 Inlägg
21 april 2006
nä det gick inte bra alls,tvärtom fick en rad till som försvan..nä nu blir det en ny..
hoppas vi inte ses mer i  pixel frågorna.

Avstängd
1 106 Inlägg
22 april 2006
pontiz skrev:
nä det gick inte bra alls,tvärtom fick en rad till som försvan..nä nu blir det en ny..
hoppas vi inte ses mer i  pixel frågorna.

Ge dig inte reparationen. Köp en te.x på SDCC. De har massa delar till Saab. Ge upp reparationen. Var onödigt att ge nån sidan.

39 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
Kollade med Saab. Dom skulle ha 1300 :- för det. Förlängd garanti. Billigt in mina ögon. Tack för det saab!

26 Inlägg
24 april 2006
Datsunman skrev:
Kollade med Saab. Dom skulle ha 1300 :- för det. Förlängd garanti. Billigt in mina ögon. Tack för det saab!

på saab i landskrona skulle dom ha 2000:- och typ 290 för omprogrameringen....har inte saab samma priser...var kosta den 1300:-.

Sök