Ännu en Lördag i garaget:
Startade dagen lite lugnt med att bygga verktygstavla mm.
Arbete pågår:
Färdigt för idag senare ska det hängas upp ännu mer verktyg.
Bilen då:
Renskurit plastningen.
Här är en bild på hur fästet fungerar och det kommer bli bra efter lite sidojusteringar av bygeln där det krävs vilket kommer synas på bilderna som följer.
Här ska det finspacklas så glipan mellan bakskärm/bakkjol blir helt rak och så smal som möjligt.
Ännu ett fäste klart. Funktion före form heter det ju.
Här behövs det inte lika mycket jobb men ändå finspackling.
Känns bra att kjolen hänger för sig själv utan stöd underifrån. Progress... yes.
Denna sidan bråkar det mest med. Troligen så är det kofångarfrigoliten ( den som sitter där fram orginal) som jag har som xtra stöd åt fronten. Den behöver tydligen skäras av en bit på bilens högra sida??? för det känns som den är ivägen för att fronten ska nå hela vägen till hjulhusets kant. Syns tydligt på bilden det saknas nog 1 cm minst. Så det ska fixas vid nästa garagebesök. Kom på att det kan vara krockbalken som inte är intryckt hela vägen, det är nog troligare ska kolla detta.
Insidan framskärm:
Här syns tydligt att det inte är plant direkt. Skarven går ju ihop på mitten men inte på kanterna.
Se där ja en motivationshöjarebild. Frågan är ska jag verkligen lacka dom vita isåll fall blir det pearlwhite el. liknande.
Ja så här lämnade jag garaget för denna gången. Nåt värt att tänka på att idag var jag helt själv där och fick gjort mycket mer än annars. Blir lätt att man glider ifrån sin egna bil o kollar vad garagepolarna gör istället.
Tommy Out.