Efter Lördagens dåliga jobb satt jag hemma och tänkte att det här håller inte.
Sagt o gjort ringde Chrille och vi kom överrens om att tisdag kväll va en bra garagedag såhär mitt i veckan.
Det blev lite kvinnligt besök i garaget också tjejen och hennes syster som hade med sig en bra kamera så detta inlägg finns det många in-actionbilder som tidigare inte varit möjligt ( man är ju ofta själv.
Vovven var med också.
Snäll som jag är så låter jag gästerna slipa.
Jag håller på med inpassning av bakkjolen för mina plastade fästen var nog bra men behövs även stadigare grejer, det kommer mer bilder på detta.
Här är Linda, ägaren till kameran.
Det händer inte så mycket här inne just nu först ska utsidan bli klar.
Det vanliga kaoset med kablar och en panel som ska göras om igen.
Här bak blir det också ändringar framöver. Det ska svetsas nytt golv med plats för en fuelcell mm.Så plåten som är där nu får flytta på sig.
Bättre kort på sportstolarna.
Satte tjejerna på att montera bakluckan igen, det blir ju mindre slipdamm då i bilen.
Ännu en duktig tjej in action.
Ska man vara petig så får jag nog lov att fixa bakkjolen så den följer runden i hjulhuset.
Skruvar fast ett fäste i hjulhuset det blev stabilt, men för att få till det bra var jag tvungen att borra en litet hål längst upp på kanten på bakkjolen. Det kommer sitta en popnit där sen när det är färdigt o den lackar vi över så det kommer inte synas så mycket ändå, man ska ju inte till Elmia så nu ska det köras istället.
Gott om plats när man breddat hehe.
Borrar hål i ett utav customfästena.
Inpassning kräver focus.
Här borrar jag tidigare nämnda hål i bakkjolen.
Jo här har vi ett fult fäste men stabilt iaf får lacka det svart senare. Sen syns även lite missar med hjulhuskanten som jag får lösa senare får svetsa lite ny plåt där. Annars sputar ju allt upp i skuffen.
Ja då var det dags att customtillverka fäste till framkjolen, väldigt konstiga vinklar för att få det bra så jag är på version 3 nu då jag fick skrota det 2 första idèerna. Men tillslut hitta jag stabila järn som jag kunde använda men då var klockan för mycket så fortsättning följer på Lördag.
Chrille upptagen med mobilen mellan sina jobb.
Jag hade också skrattat om det varit någon annans bil i bakgrunden.
Borra lite.
Som sagt vad håller jag på med det fanns ju en enklare lösning.
Det var ingen som hade tid o leka med han så det suras.
Ska som sagt fortsätta med framkjolens fästen nu när man fått blodad tand. Ska även spackla lite för bättre passform mot karossen både fram o bak.
Hinner jag ska jag kolla på avgaset med o bygga om allt igen det ligger på tok för lågt, kanske när spacklet härdar.
Tommy Out