Ja vad gör man när man inte kan sova längre jo en uppdatering förstås.
Har börjat snygga till skarvarna. Först skyddar jag den övre kanten med silvertejp för den var helt ok.
Bredspacklat med glasfiberspackel för att bygga upp nivåskillnaden.
Har brutit loss det innan det härdat fullt ut.
Slipade ner glasfibret och bredspackla med finspackel.
Gjorde likadant på framskärmen men här behövde ja bygga ett par mm i höjd mot skärmen, nästa bild kommer visa hur det såg ut innan.
Ganska mycket mellanrum. Det här är ju andra sidan men det var rätt lika.
Är det nån som minns det där bråkiga avgaset...
Så såg det ut när jag började ändra om lite. Fick kapa och vrida o vinkla om flänsarna på båda sidor om racekatten.
Här är det stora problemet i denna kröken som pekar neråt det är den som tar i golvet när man sänker ner helt.Men det ska fixas.
Jag vet inte om det syns på bilden men här sitter katten typ nästan 1 dm högre upp mot värmeskyddet vilket ger en mycket bättre utgångsvinkel för resten av avgassystemet bakåt.
Rakt o fint och närmre golvet nu efter mina ingrepp, sen att jag inte har världens snyggaste underrede det vet jag om. Detta är ett dåligt utgångsobjekt från början rostigt som den under.
Jag har även börjat snygga till bakkjolen som jag stört mig på att den inte följer linjen från hjulhuset.
Hoaken du har rätt en skön känsla när man fått dit avgassystemet på rätt plats, men allt är inte färdigt jag har slutröret med japsdämparen kvar att justera men det känns ändå gött. Sen är det nog "bara" skarvarna på kjolarna som behöver snyggas till på karossen innan all grund o finlir innan LACK.
Tommy Out