Måste ju skriva nåt så ni inte tror att jag bara ligger hemma o pillar mig i naveln.
Har ju som sagt hjälpt till en del på Mr.Franks saab 9-5 som glädjande tog hem första pris best in show på maptunträffen. det var då värt allt slit.Nu gjorde jag ju inte överdrivet mycket på bilen men planslipning av kolfibertaket tog sin lilla tid och gav mig träningsvärk i muskler som jag inte trodde fanns.
Nog om det och till min bil, min plan över juni håller i sig för redan nu är bakkjolen färdiggrundad och ska slipas ner inför lack.
Här är ju första grundningen med lite porer mm att fixa.
Här är den sista slipgrunden som är lite bättre kvalitet.
Så där får den ligga och vänta på den alltid lika upptagne lackeraren.
Och denna bild är tagen mycket sent runt 04:30 då skulle jag åkt hem men tänkte ju bara fixa lite med fronten... va hemma kl 6 på morgonen istället.
När vi tog beslutet att kapa loss fronten så gjorde vi snittet så det var hälften plast hälften plåt (för framskärmarna var ju plastade ihop med fronten ).
Detta resulterade i att jag fick spräcka upp frontens kanter o skära bort plåten för det rörde sig för mycket så det hade spruckit. Nu ska vi plasta om på båda sidorna alltså innanför och utanför först då blir det stabilt nog. Detta jobb kommer crille få utföra som tack för mitt jobb på saaben.
Så snart är nog fronten grundad o färdig för lack.
Oops jag missade visst att grunda undersidan av fronten när jag grundade hela bilen för allra första gång helt själv.
Så det är väl skönt att tidsplanen håller för en gångs skull.
Tommy Out