InlineSix skrev:
LeafBox skrev:
Skit jag skrivigt
Jag och en kompis ska köpa FM4 så om vi hade varit välkomna att köra med er i framtiden hade vi gärna gjort så. Är det bara att droppa in när ni planerar ett lopp eller ska man anmäla sig i förtid?
Mvh
Vanligtvis brukar det gå till ungefär såhär; Någon postar ett race-förslag i FM-tråden på Gorg's forum (Vanligtvis jag eller 1 annan medlem där som är väldigt aktiva i det hela)
Detta kan vara allt mellan himel och jord så länge det finns några regler.
Samtidigt brukar en tid föreslås. (vanligtvis tisdagar kl 21, men är det många som inte har tid/speciella omständigheter, så kan det lätt ändras.)
Dagarna innan racet brukar det bli lite skryt om varvtider/specs och ibland nån bild
På racedagen så går arrangören in ca 20min innan racet ska dra igång och sätter upp en server, dom med bevisat bristfällig internetuppkoppling bör joina först, då det tycks gå lättare då. Saknas någon 5min innan så erbjuds eventuella reserver att delta istället.
Racen drar igång prick den tid som är utsatt, finns det platser över så är det fritt fram att hoppa in om man skulle råka logga in nån minut efter.
Det körs ca 4-6 banor med 4-5varv som vanligtvis avslutas med ett varv runt ringen.
Efter det så kan det bli lite lek/drifting ta nå gruppfoton om folk så önskar, sen säger vi adjö.
Och efter ca 2 dagar så brukar ett nytt race redan vara i full planering!
*Noteras bör att ALLA våra race har ALLTID körts UTAN assists (Inge ABS,TCS,STM, och i FM4 kommer vi även köra med simulation-steering. Aut/Man låda är dock upp till var och en, och vi brukar tillåta "breaking lines" för att undvika att någon förväxlar sej själv med Colin McCrae...-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det som behövs utav dig och din kompis är Gamertag, gärna en stabil internetuppkoppling och att ni själva håller koll på vad som händer och när det händer.
Vi brukar ha nån slags "anmälning" vid varje nytt race, för att se hur många som har tid osv. Så där borde ni skriva upp er isf