J0ckeO skrev:
MIKK0 skrev:
J0ckeO skrev:
men om man nu jämför dom två jag e mest intresserad av :
dubbla 10" hertz HX300 eller dubbla kicker L7 12" vilka spelar bäst?
2st 10" hertz kommer nog spela mycket bättre i din bil. Just eftersom du kan ha dom riktad in mot bilen. L7orna kommer få spela i bagaget vilket kommer att leda till att basen blir "bummligare/mullrig".
- jag kan läsa andras tankar, så därför posta svar innan dom frågat
fast jag skrev fel första inlägget, menade dubbla 12" hertz, men om jag nu går på 12" å spelar utåt, bygger en låda som tar upp hela utrymmet under hatthyllan å sen låter basen spela utåt, å då lägger två stora portar upp i hatthyllan, blir inte d nästa samma sak som att spela inåt då?
Oj, såg att du ändrat nu
Eftersom du kommer få basen att slå frivolter i bagaget innan det åker in i bilen så kommer det låta bummligt. Det bästa enligt mig är att bygga under hatthyllan med basarna frammåt, så man får in all bas i bilen. Det kommer att låta mycket mer detaljrikt och rappt. Detta enligt mina öron och vad jag testat mig fram till i 740s.
Men du får självklart bygga och testa dig fram själv om du vill köra med 12", alla har ju olika smak så det kan säkert funka för dig : )
Om du söker lite så finns det väldigt många trådar om hur man ska bygga i 740/760, så där hittar du säkert svar på i princip allt.
Senast redigerat av MIKK0 (4 juni 2009)
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot