3164
Sök

Mc förgasare på bil.

619 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#1
Hur svårt är det att sätta 4 mc förgasare på en 106 xsi?
Vad gör man med ECUn?

Hur funkar det igenteligen ? smile


162 Inlägg
4 juni 2009
#2
Svårt skulle jag påstå, du har väl inte förgasare i den nu? Varför ska du göra de?


619 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#3
nej det har jag inte. Jag vet inte tongue vill göra nått med den  tongue


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juni 2009
#4
4st typ mikuni eller dellorto 38 eller 44or borde ju sköta de jobbet rätt hyffsat? tongue slit bort allt som har med insprutet att göra spara bara tändningen, borde inte vara allt för komplicerat när man ska ta bort kompletta enheter.. de jobbiga blir nog att få motorelektronik lampan inte lysa..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

619 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#5
Okaj tongue men kan man få den igenom sbp utan att dom gnäller då? tongue


driftsättare
169 Inlägg
4 juni 2009
#6
spara bara tändboxen se får du ju byta pump och sen en bränsletrycksregulator...

vilka fuggar du ska använda mikuni rs tror jag de heter är fina... sen fanns det några som satt på gsx 1000 runt -88 de var axpump på dem orginal annars kan du ju använda sådana som jag har Keihin 41mm Flatslide, de funkar kanon tycker jag... kommer nog bli svårt o få igenom det i besiktningen då du tar bort lambda styrning och sånt jag har ju inget problem med det min är ju ifrån 83 alltså inget vad kat heter på den hehe... yamaha R1 hadde förgasare till -01 tror jag du funkar också fint...


ett annat tips är att skaffa separata spjäll ifrån en motorcykel ifrån en nyare hoj och sen behålla dit insprut då kan du nog få det igenom besikningen och du har en bil som låter hur coolt som helst och en jäkla respons...


driftsättare
169 Inlägg
4 juni 2009
#7
sånnahär http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2838896

då jäklar snackar vi respons sen =P

där ser du vad du har o välja på sen är det bara o bygga =P blir tillomed bättre än fuggar skulle jag tro
Senast redigerat av jooeell (4 juni 2009)


1 353 Inlägg
5 juni 2009
#8
ett annat tips är att skaffa separata spjäll ifrån en motorcykel ifrån en nyare hoj och sen behålla dit insprut då kan du nog få det igenom besikningen och du har en bil som låter hur coolt som helst och en jäkla respons...

Men blir ju svårt med LMM'en isåfall, då den behövs om man ska ha insprutet kvar

There's no replacement for displacement


Sök