3341
Sök

Biltemas racekat , är det nåt att satsa på?

518 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Ni som har provat den SJÄLVA och VET är välkomna att svara. Tror gör man i kyrkan. Gissar gör man nån annanstans.

Så, hur är den. Blir det godkända värden på Bes. ?

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Smålänning
7 887 Inlägg
4 juni 2009
Känner att jag vill svara ändå smile

Den är ju SBP-godkänd, och jag provar nog i vilket fall, men även jag säöker erfarenheter av den smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2009
Skriver så jag kan läsa svar sen, är med fundersam då jag vill bygga sportigare system utan att hosta upp tusentals kronor! smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juni 2009
om den är godkänd varför skulle den då vara så mycket sämre än nån annan?, man ser ingen skillnad på Simons raka 2.5" rör och Biltemas raka 2.5" rör förövrigt exakt likadana

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

518 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
om den är godkänd varför skulle den då vara så mycket sämre än nån annan?, man ser ingen skillnad på Simons raka 2.5" rör och Biltemas raka 2.5" rör förövrigt exakt likadana

snacka om att jämföra äppel med päron. är ju lite mer grejer i en kat än i ett rakt rör. man vill ju inte riskera köpa nåt som klappar ihop sekunden efter garantin gått ur , att det skramlar och lever jävel osv....

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Turbo lover
555 Inlägg
4 juni 2009
Jag kör med den, 348 hk utan problem och perfekta avgasvärden. Tillverkad av Redback, dvs samma de flesta andra också säljer.

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2009
Btw, kan någon länka just denna kat? Eller iaf serienummer smile

518 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Art nr       Pris 
79-804     2.199,00 kr

tack , Turbovin.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juni 2009
Karl-Bertil skrev:
The_Mechanic skrev:

snacka om att jämföra äppel med päron. är ju lite mer grejer i en kat än i ett rakt rör. man vill ju inte riskera köpa nåt som klappar ihop sekunden efter garantin gått ur , att det skramlar och lever jävel osv....

men läs inte bara texten utan även innebörden, varför skulle den vara så sämre än t.ex simons? lovar att de kommer från samma fabrik så tror ju inte fabriken gör en Enkomt dålig serie racekattar att skicka till biltema och en en bättre serie att skicka till Simons

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

2 751 Inlägg
4 juni 2009
Biltema är underskattat smile

Who Djaa bless no man curse

Titel??
30 Inlägg
4 juni 2009
The_Mechanic skrev:
Karl-Bertil skrev:
The_Mechanic skrev:

men läs inte bara texten utan även innebörden, varför skulle den vara så sämre än t.ex simons? lovar att de kommer från samma fabrik så tror ju inte fabriken gör en Enkomt dålig serie racekattar att skicka till biltema och en en bättre serie att skicka till Simons

Nja, det é nog mer att fabriken först tillverkar en serie av en vara, när dom sedan inser att den varan är dåligt konstruerad eller annat så utgår den varan från den "riktiga" märket och ersätts med nåt bättre.
Överskottet av den ursprungliga/ utgående varan säljs sedan till andra leverantörer (typ Biltema) till ett mycket mer överkomligt pris!
Kan vara att fabriken fortsätter tillverka dessa varor, vad vet jag, men det é bara teorier, rykten och spekulationer.

\\ Original är för Gubb-jävlar! //

Sök