2222
Sök

Mercedesägare - vad är deras problem?

127 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Har just kommit hem från en trevlig kväll i Piteå med en del bilar ute på gatorna och även trevliga människor. smile Imorgon är de EDPS så att det har samlats en del bilar i Piteå även om inte överdrivet många.

Kvällen började bra, hittade några bilar att fara och köra med och även de hälsade och uppförde sig allmänt bra.
Dock så fanns det en underkategori till dessa. Mercedesförare/ägare. Under kvällen fick vi fyra fingrar och dryga blickar och liknande från personer exklusivt i olika Mercedes fram till årsmodell -95 ungefär.
Vi hade inte kappkört, stressat eller på annat sätt varit odrägliga mot dom men likföbannat är de dryga som små as. Även en Subaru WRX fick utstå liknande behandling av Mercedes och skulle inte förvåna mig att en och annan tysk också fick utstå samma bemötande.

Nå väl, saken är den att jag inte tar direkt illa upp om små drägg vill vara otrevliga och dyl. i sina Mercedes men det jag funderar om är varför jag ser en trend att det t.ex. idag var just de som körde Mercedes som visade IQ på som en ost. Nå väl, ska inte dra alla över en kant men erfarenheten talar ju för sig själv.

Andra bilintresserade som vi träffade på var glada och trevliga oavsett märke eller bil men just dräggen i Mercedes visade just också att de var... Drägg, eller om det passar bättre WT. hmm

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juni 2009
Angren skrev:
Har just kommit hem från en trevlig kväll i Piteå med en del bilar ute på gatorna och även trevliga människor. smile Imorgon är de EDPS så att det har samlats en del bilar i Piteå även om inte överdrivet många.

Kvällen började bra, hittade några bilar att fara och köra med och även de hälsade och uppförde sig allmänt bra.
Dock så fanns det en underkategori till dessa. Mercedesförare/ägare. Under kvällen fick vi fyra fingrar och dryga blickar och liknande från personer exklusivt i olika Mercedes fram till årsmodell -95 ungefär.
Vi hade inte kappkört, stressat eller på annat sätt varit odrägliga mot dom men likföbannat är de dryga som små as. Även en Subaru WRX fick utstå liknande behandling av Mercedes och skulle inte förvåna mig att en och annan tysk också fick utstå samma bemötande.

Nå väl, saken är den att jag inte tar direkt illa upp om små drägg vill vara otrevliga och dyl. i sina Mercedes men det jag funderar om är varför jag ser en trend att det t.ex. idag var just de som körde Mercedes som visade IQ på som en ost. Nå väl, ska inte dra alla över en kant men erfarenheten talar ju för sig själv.

Andra bilintresserade som vi träffade på var glada och trevliga oavsett märke eller bil men just dräggen i Mercedes visade just också att de var... Drägg, eller om det passar bättre WT. hmm

Mja, då man själv äger en jänkare så får man ett sådant bemötande vars man än vänder sig. Tycker det är så jävla barnsligt att dom inte kan bete sig som vuxna personer.

Om dom inte kan bete sig som vuxna så ska dom fan inte heller äga en bil IMO.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

310 Inlägg
6 juni 2009
All orter har sina drägg, och alla ortdrägg har sina favoritmärken.

Kommer du neråt i landet ska du se att dräggen finns representerade i många andra märken också, framförallt bland ett av våra inhemska märken wink

Hade du träffat på mig i Mercan hade jag morsat glatt tillbaks smile

127 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
PH_ skrev:
All orter har sina drägg, och alla ortdrägg har sina favoritmärken.

Kommer du neråt i landet ska du se att dräggen finns representerade i många andra märken också, framförallt bland ett av våra inhemska märken wink

Hade du träffat på mig i Mercan hade jag morsat glatt tillbaks smile

Ja, som sagt man ska inte dra alla över en kant.
Och ja, det har skett en viss migration från som du kallar det "svenskt inhemskt märke" till just Mercedes.

Jospan
6 juni 2009
Nu med tanke på att jag även åkte med herr Angren i bilen och fick uppleva detta så tänker man, vad i helvete har dom för problem? Vad har vi gjort dom? Vad får dem att vilja höja fingret utan någon anledning?

Mycket barnsligt!

Supraman
2 300 Inlägg
6 juni 2009
Jospan skrev:
Nu med tanke på att jag även åkte med herr Angren i bilen och fick uppleva detta så tänker man, vad i helvete har dom för problem? Vad har vi gjort dom? Vad får dem att vilja höja fingret utan någon anledning?

Mycket barnsligt!

Ni får stanna och fråga.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

517 Inlägg
6 juni 2009
Ja, trångsynta norrlänningar i lb-reggade gamla dieselhärk finns det gott om sad

Och då tänker jag främst på de yngre förmågorna med stora dekaler på rutorna i stil med "Fuck you! I drive a mercedes/volvo" eller den klassiska "DIESEL POWER". Men det är ju oftast bara små pojkar som inte riktigt vuxit ifrån epa-traktor mentaliteten.

huh?
10 427 Inlägg
127 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
Ja det ligger något i vad båda ni säger... Det som var udda/roligt var att 2 av fingrarna var från tjejer wink Så att vi ska inte heller bara glida in på ena könet.

S-klass =)
295 Inlägg
6 juni 2009
Aja iaf om du ser mig på crusingen ikväll så ska ja då heja glatt med hela handen istället för med ett finger smile)

Inte säkert att man ska dit men ifall att.. Man vet ju aldrig vart vinden blåser ikväll smile

Masterworks
6 juni 2009
Dom visste väll att dom skulle bli frånåkta så dom passade på
att markera sitt missnöje i förväg! hehehe...  lol

Bilmekaniker
274 Inlägg
6 juni 2009
inget fel på mercedes ägare, men de finns alltid rötägg wink att skylla allt på ALLA mercedes ägare e som att säga att alla som kör volvo är volvo-raggare tongue

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 juni 2009
Dom kanske vet att det bara finns två bilar, "Gamla och Nya Mercedes"

wink

JAG, fick fingret samtidigt som jag gav det i går, när jag skulle göra en vänstersväng på landsväg, samtidigt så skulle båda bakomvarande bilar köra om fast jag hade  blinkat en bra stund innan de började omkörningen, då fick dom fingret det tycker ja de var värda! smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 juni 2009
Synnerligen låg tråd, låst.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök