Har just kommit hem från en trevlig kväll i Piteå med en del bilar ute på gatorna och även trevliga människor.
Imorgon är de EDPS så att det har samlats en del bilar i Piteå även om inte överdrivet många.
Kvällen började bra, hittade några bilar att fara och köra med och även de hälsade och uppförde sig allmänt bra.
Dock så fanns det en underkategori till dessa. Mercedesförare/ägare. Under kvällen fick vi fyra fingrar och dryga blickar och liknande från personer exklusivt i olika Mercedes fram till årsmodell -95 ungefär.
Vi hade inte kappkört, stressat eller på annat sätt varit odrägliga mot dom men likföbannat är de dryga som små as. Även en Subaru WRX fick utstå liknande behandling av Mercedes och skulle inte förvåna mig att en och annan tysk också fick utstå samma bemötande.
Nå väl, saken är den att jag inte tar direkt illa upp om små drägg vill vara otrevliga och dyl. i sina Mercedes men det jag funderar om är varför jag ser en trend att det t.ex. idag var just de som körde Mercedes som visade IQ på som en ost. Nå väl, ska inte dra alla över en kant men erfarenheten talar ju för sig själv.
Andra bilintresserade som vi träffade på var glada och trevliga oavsett märke eller bil men just dräggen i Mercedes visade just också att de var... Drägg, eller om det passar bättre WT.