3241
Sök

Få bort asfaltsprickar på lacken

84 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
har fått en massa asfaltsprickar bak på bilen och jag har testat och tvätta bort med vanligt bilschampo men det fungerar inte.. vill gärna ha lite tips på hur jag ska få bort det:)

Lastbilsmekaniker
5 186 Inlägg
7 juni 2009
Polera bilen och vaxa så är det lättare och så blir den plank och fin:)

Japan Quality
670 Inlägg
7 juni 2009
Kallavfettningsmedel.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

6 Inlägg
7 juni 2009
Thinner (tror d stavas så) Vi använde det då jag jobbade på rekond men gnugga väldigt försiktigt!!!!

Lycka till smile

(none)
1 725 Inlägg
7 juni 2009
Finns en medel som heter "Prick bort" Såå kanon bra! Finns på de flesta bensin stationen.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

2 982 Inlägg
7 juni 2009
persson88 skrev:
har fått en massa asfaltsprickar bak på bilen och jag har testat och tvätta bort med vanligt bilschampo men det fungerar inte.. vill gärna ha lite tips på hur jag ska få bort det:)

'

spraya avfettning 2 ggr från OK.
finns på flaska heter "superavfettning"...

170 Inlägg
7 juni 2009
Prova AutoGlym Intensive Tar Remover. Finns på Micro (Mekonomen).

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

84 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
tack för alla svar:)

1 217 Inlägg
7 juni 2009
lacknafta funkar.. thinner som någon här ovan nämnde skulle jag aldrig våga använda, det löser ju upp lacken!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 juni 2009
zonax rubbing äter bort sånt på nån gnuggning

2slow

4 005 Inlägg
7 juni 2009
jag köpte biltemas kallavfettningsmedel "MOT asfalt o tjära", spruta på ena sidan, skölja av med vatten, skrubba lite försiktigt med deras vaxschampo och deras svamp. smile kostar inte mycket och helt sanslöst resultat för mig.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 juni 2009
Ksj skrev:
lacknafta funkar.. thinner som någon här ovan nämnde skulle jag aldrig våga använda, det löser ju upp lacken!

Ah nä..då är det dålig lack.
Jag har använt det många gånger på lack.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
8 juni 2009
Avfettning med bra fart i smile annars finns det något som heter syratvätt, vet dock inte om de finns i sverige.. Det vi har är köpt i norge och är helvetes starka grejjer som vi använder till att tvätta ramen på lastbil och liknande med. Borde kunna lösa ditt problem smile

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Har alltid rätt!
689 Inlägg
8 juni 2009
Superavfettning från ok och gnugga med "flugsvamp"

Livet är ett helvete, du är bjuden!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
8 juni 2009
GNUGGA ALDRIG!
låt det verka isället så löser det upp sig. sen e det bara spola av.

yrkeschaufför
709 Inlägg
8 juni 2009
Braather skrev:
Finns en medel som heter "Prick bort" Såå kanon bra! Finns på de flesta bensin stationen.

//Jonas

jag håller med till 100% en liters flaska på statoil kostar typ 70-80 kr och är nog den absolut bästa prisvärda avfettningen jag vet. andvänder det alltid på får kanten big_smile
"prick bort" FTW

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
8 juni 2009
Autosmart har en kallavfettning .Flaskan är orange , den är så jäkla bra. Finns på mackar , Clas Ohlson mfl ställen
ALDRIG thinner , rubbing eller lacknafta . Det är för starkt för lacken. Kallavfettning som ligger på 4-5 minuter löser det lätt. Bara att spola av och ev. ta en gång till , mamn kan också ta lite på svampen sista gången tillsammans med vanliga shampoot

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

127 Inlägg
15 juni 2009
Jag kan verkligen rekommendera (turtles svarta nanoflaska).
Polaren körde i nylagd asfalt och de la sig i hjulhusen och även hela kjolen var verkligen kolsvart av asfalt.
Vi sprayade på och de blir som en gele av medlet, och 1 minut efter hade nästan allt lossnat.

66 Inlägg
15 juni 2009
Yes diskmedel är det bästa och billigaste och finns i nästan alla hem

Sök