nu börjar det bli klart, här kommer lite bilder från gårdagen, samt idag.
Köpt spraylim.
häftpistol.
Och tyg.
nu sitter tyget, blev helt okeey. Ser lite konstigt ut på bilden, men det är håret som fladdrar i vinden.
Koppla lite kablar.
en dålig bild utifrån när den sitter på plats, ska lägga ut en bättre med tiden. Kommer även att bygga in lite ljus och neon i hatthyllan. kanske ett mindre slutsteg imellan högtalarna som dom ska drivas med. allt för nu, hej!
köpt en så kallad "R front" anpassad för 740, så nu blir det lite updates på bygget.
Bara att börja skruva.
står och väntar på fronten.
flytta in krockbalkarna.
lite rost på bultarna
fick ta vinkelslipen och kapa lite.
den var ju fylld med vätska, det visste ju inte jag så nya tröjan försvann åt helvete, dyngsur!
sen tog jag tag i slipandet på fronten. inte roligt.
här stannade jag för idag, imorgon blir det att köpa en burk färg till och klarlack, tror inte det räcker med en burk färg. och så är det lite slipjobb kvar. Men monteringen är jag lite osäker på hur jag ska göra. Vettifan hur man får dit den på bästa sätt så att den sitter fast. någon som vet? Allt för nu!
3 lager färg, imorgon blir det sista lagret plus klarlacken. Sen montering av front och dimljus. OBS! ska ladda systemkameran så man ser vad bilderna ska föreställa.
gillar hatthyllan ska nog göra liknande men glädde du bara över byggskumet? eller plasta du över eller liknande.. för det blir la inte så hårt?..Mvh..
det är bara att ösa på, för mig gick det åt 3 flaskor, 49 kr st på Ö&B. låt det härda 48 timmar och det blir tillräkligt hårt för att inte behöva plasta in det efter. det är bara att skära dom former du vill ha och sen klä in.
gillar hatthyllan ska nog göra liknande men glädde du bara över byggskumet? eller plasta du över eller liknande.. för det blir la inte så hårt?..Mvh..
det är bara att ösa på, för mig gick det åt 3 flaskor, 49 kr st på Ö&B. låt det härda 48 timmar och det blir tillräkligt hårt för att inte behöva plasta in det efter. det är bara att skära dom former du vill ha och sen klä in.
Helt klar med lackandet nu iaf! Tycker det blev bra. ska ta och beställa nya reg-skyltar okcså, nogån som vet hur man gör det?
när jag igentligen skulle ha monterat fronten så åkte jag till valla skroten ist! Där blev det 940 lycktor och lister så mkt snyggare. (940 vänster) Någon som har en fin turbogrill till salu?