3255
Sök

Inkoppling av slutsteg

13 Inlägg
16 april 2006
Trådstartare
Tja!

Jag har vart på Elmia nu i helgen å tjackat mig ett slutsteg(GAS Alpha X4). Ett fyrkanaligt steg.Jag undrar hur jag ska dra kablarna, har två 6x9 or och två 5,25" fram. Jag är lite osäker....vill ju inte ha några störningar i ljudet.Så vore hemskt tacksam mot dom som vill dela med sig av sina erfarenheter av att koppla in slutsteg.För mig är det första gången hmm

Tack på förhand

mvh Frebbe big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
16 april 2006
Har samma slutsteg.. och du borde ha fått med en Instruktionsblad som visar hur du kan göra olika kopplingar.. följ bara det som passar just ditt ljudbygge så blir det bra..

/skoglund

*edit* dra ej högtalarkabel, lågnivå och ström bredvid varandra kan bli störning då. dra helst kablarna på varsin sida av bilen.

säkringen ska helst inte sitta mer än ~40 cm  från batteriet heller..
Senast redigerat av Darkie (16 april 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Driver
2 111 Inlägg
16 april 2006
Hmm...vet inte riktigt vad du är ute efter för förklaring men att börja med att dra ström på ena sidan bilen o lågnivå är ju en bra början iaf...
Dvs ström t ex vid vänster tröskel o lågnivå brevid höger...Menar du högtalarna så är det bara o hålla koll så du får rätt kabel på rätt plats wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

13 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
tAck för svaren!

Sök