2958
Sök

Mekanisk laddtrycksmätare

60 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tjenare. Jag skulle höra mig för angående en mekanisk laddtrycksmätare jag köpt från collex styling som jag tänkte sätta in i min volvo s40 t4 2001. Men problemet är nu att jag hittar inget utag för vakumslangen eller aaah luftslangen. Det är nämnligen så att den laddtrycksmätaren jag hade i var bara inkopplad i via elkablar. Satt ingen luftslang på den. Sen tror jag inte det satt ngn laddtrycksmätare i original på bilen heller. Och nu är min fråga vad ska jag göra? Eller finns det ngnting jag kan göra? Jag är själv inte så insatt i detta. Vore tacksam för lite hjälp och råd... //Micke

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 juni 2009
Följ sladden som satt i gamla mätaren in i motorrummet och där kommer den gå in i en liten grej som det också sitter en vakuumslang i.

Där har du din förlorade slang wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

6 170 Inlägg
10 juni 2009
Ja det stämmer för du tror väl inte att dom där sladdarna sitter rakt i insuget ??

Det behövs ju liksom en sensor som först omvandlar lufttrycket till elektriska signaler och det är den givaren du ska hitta för där sitter som sagt en vakuumslang som du sen kan följa i sin tur för att se var du ska koppla den nya slangen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
10 juni 2009
Slit bort kabeln/kablarna som gick till den gamla mätaren, dra av vakuumslangen från sensorn och släng skiten eller nått. Följ slangen till var den sitter i andra änden, dra av den därifrån och sätt dit en ny slang där som du sen drar in till kupén.

Därefter sätter du dit den nya strömsladden du fick med den nya mätaren.

Sluta krångla till det och sluta trakassera min inkorg som nästan är full ändå tongue

60 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
jaa men jag hittar ingen kabel att koppla in den till... vill ju gärna inte koppla den direkt på bilbatterit.. den gamla strömsladden som sitter där går ju inte att följa efter

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
11 juni 2009
Går det inte koppla till tex cigarett utaget?

Mvh Christian

Biltokig
31 Inlägg
11 juni 2009
I och med att de är en mekanisk så kommer de bara att gå fram ljus till mätaren, jag brukar dra mig till tex. positions ljus, stereon ( ej direkt ) eller som föregående talare, på cigarett uttaget. position är nog de lättaste alternativet då du har dom lätt åtkomligt

Keep It Alive

Sök