3925
Sök

Opel Vectra bygget från början till slut. (SQ bygge för säsongen 2010)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731164_zizkz9.jpg
dit ska 10" basen. sluten låda. pioneerbas på 800wrms

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731165_0xdii7.jpg
amega qcomp 50 på instrumentpanelen.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731166_nx2pk9.jpg
nya kablar, pressade och fina fr skyllermarks. 50mm2 till hela bilen.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731168_vgz8xd.jpg
lite kopplingsprintar.-

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731169_3s0asm.jpg
ett gäng kablar.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33562/731170_wj8ym2.jpg

kablarna är till ström, generator/batteri, olika jord/batter/chassi,samt för steg. Jag hade bra kablar innan men detta ska bli grymt seriöst så inget ska bli shit.

strömkablen kommer få deras säkring/hållaren som finns där på bilden dock inte innan jag mätt ut allt kabeln är 5.5m nu och jag vet int precis hur lång den ska vara än, så då pressar ja kablarna och kopplar på säkring/hållaren smile
Senast redigerat av pattilatti2 (7 augusti 2009)

9 108 Inlägg
7 augusti 2009
Blir äckligt nice smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Blir äckligt nice smile

jodu big_smile kommer grymt mkt mer kablar, både fr skyllermarks, och jenving och deras suprakablages.. så de lär inte va nå fel på kablaget tongue

får vi se om jag får resten att fungera big_smile

ja just de du kommer nog gilla lacken sen wink hihi

9 108 Inlägg
7 augusti 2009
Blir det en Imperial-lack måntro? wink Skulle passa sjukligt bra på Vectran..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Blir det en Imperial-lack måntro? wink Skulle passa sjukligt bra på Vectran..

hah. ja skulle ja vet va de var så skulle jag säkert kunna svara på de tongue kan inget om billackering. eller former av lackering.

den blir äppelröd. i skiftningar.

eller så blir den vit, med lite pearl. samt lite fint placerade glittriga dekaler.

9 108 Inlägg
7 augusti 2009
Aha, hoppades nästan på samma färg som Lotus Omegan wink Svart/mörkgrön som skiftar i lite ljusgrönt, blått och gult i solen. Den heter Imperial Green. Båda alternativen blir nog också riktigt bra.

Imperial Green: Min gamle bil men bilden är från nya ägaren..
https://www1.garaget.org/archive/40/39190/149750/149750-1433363.jpg

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
har faktiskt även grönt i tanken.. så vi får väl se.. va kostar den färgen per liter då? har du koll?

9 108 Inlägg
7 augusti 2009
Verkade inte kosta mer än vanlig metalliclack när jag fick den lackad, dom sa inget om det i alla fall. Är nog dyrare att låta firman blanda ihop egen pearl osv. Allt blir mycket enklare när det finns som färgkod. E355 är koden för övrigt, är en Opelfärg men kan vara Lotus.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
den liknar färgen morsan har på sin mazda tongue haha men ja ska se över de.. den är ju fin färgen iaf. smile ska höra om priser hos lackeraren här me den koden...

Hifi Freak
462 Inlägg
7 augusti 2009
Ser riktigt nice ut det där. Och bra att du äntligen förstått att basen ska tillhöra resten av systemet tongue

Men det borde fan vara straffbart o ha sån lättmekad bil som vectra och med så grymt mycket plats.

Ang midbasarna. Så varför ska du ha dom kvar?  Är det inte bättre o köra på 5,25" systemet i brädan. Och basen i handskfacket. Sen aktiv delning och tidskomp på det. Midbasarna kommer ju ändå inte göra någon nytta där. Dels pga avståndet och dels att dom kommer mest spela för benen.

Ang diskanterna ja såg på någon bild här. Varför har du dubbla? Och hur kom du fram till den plaseringen?

Annrs jätte sjyst bygge. Och du kommer garanterat vara klar tidigare än ja.. tongue

Lycka till mannen..lol

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
T-RÖD skrev:
Ser riktigt nice ut det där. Och bra att du äntligen förstått att basen ska tillhöra resten av systemet tongue

Men det borde fan vara straffbart o ha sån lättmekad bil som vectra och med så grymt mycket plats.

Ang midbasarna. Så varför ska du ha dom kvar?  Är det inte bättre o köra på 5,25" systemet i brädan. Och basen i handskfacket. Sen aktiv delning och tidskomp på det. Midbasarna kommer ju ändå inte göra någon nytta där. Dels pga avståndet och dels att dom kommer mest spela för benen.

Ang diskanterna ja såg på någon bild här. Varför har du dubbla? Och hur kom du fram till den plaseringen?

Annrs jätte sjyst bygge. Och du kommer garanterat vara klar tidigare än ja.. tongue

Lycka till mannen..lol

tack tongue

Ja de är skönt med bra plats. smile

ja dem ska vara kvar som ja svarat för :p jag vill ha dem, de ska spela midbas. varför? varför inte? kommer ha ett audison bit1 så de kommer fungera. och dem kommer flyttas närmare varandra och vinklas rätt. var inte orolig:) sub kommer att spela till 50hz sen mid 50hz ->

dubbla för att de var dubbla i kittet tongue o för att testa. jag vet va de innebär så de behövs ej förklaras. smile men allt måste prövas.

hehe, ja jag kanske blir klar innan. men ja har lite dämpning kvar under instrumentpanelen. Resten av bilen är dämpad totalt. me mattor/dämpmassa osv.

vi får väl se hur de blir, tvivlar inte på amegat. ska bygga lådor till dem med under instrumentpanelen. det ska vara optimalt.. (har du lådor till dina?)

ja kan koppla ur midbasarna om de krävs då när ja kommer tävla. wink de beror på hur de kommer låta, men innan jag testat så kommer dem vara kvar. sen ska ju allt kläs med.

och du, jag ska fortfarande ha lack på den. tongue och 19" så ja har jobb kvar. smile

Hifi Freak
462 Inlägg
7 augusti 2009
Jo det va ett tips bara. Ja tror du upnår ett bättre resultat om du tart bort dom. Men Smaken är som baken.. tongue

Ja menade att ljudbygget i min bil kanske ja är hyfsat färdig med 2014. Sen ska allt annat göras med. Bla hellack om ja får råd till det. Och 19-20" fälgar. Öhlins har ja redan. Sen ny kardanaxel eller hitta någon som kan renovera den gammla..

Sen ev klä om större delen av inredningen.

Kommer även testa o spela odämpat för o sen dämpa lite utvalda delar. För o se om skilnaden är hörbar.

En del är ju hysteriska med o dämpa bilen. Tex Golvet. totalt meningslöst du märker ingen skilnad pga att du har grymt fet matta där som dämpar. Och golvet sviktar inte. Ska vara för o få extra p då. Men du kommer inte märka någon skilnad på ljudet. Däremot taket. Kan ja tänka mig är viktigt.

pattilatti2 skrev:
T-RÖD skrev:

Lycka till mannen..lol

tack tongue

Ja de är skönt med bra plats. smile

ja dem ska vara kvar som ja svarat för :p jag vill ha dem, de ska spela midbas. varför? varför inte? kommer ha ett audison bit1 så de kommer fungera. och dem kommer flyttas närmare varandra och vinklas rätt. var inte orolig:) sub kommer att spela till 50hz sen mid 50hz ->

dubbla för att de var dubbla i kittet tongue o för att testa. jag vet va de innebär så de behövs ej förklaras. smile men allt måste prövas.

hehe, ja jag kanske blir klar innan. men ja har lite dämpning kvar under instrumentpanelen. Resten av bilen är dämpad totalt. me mattor/dämpmassa osv.

vi får väl se hur de blir, tvivlar inte på amegat. ska bygga lådor till dem med under instrumentpanelen. det ska vara optimalt..

ja kan koppla ur midbasarna om de krävs då när ja kommer tävla. wink de beror på hur de kommer låta, men innan jag testat så kommer dem vara kvar. sen ska ju allt kläs med.

och du, jag ska fortfarande ha lack på den. tongue och 19" så ja har jobb kvar. smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
jo det är ju så. ja har tänkt dämpa mig fram jag smile

min bil spelar ju inte mkt utanför bilen idag. för den är så jäkla dämpad. men inuti spelar de. hehe.

Men lådan kommer ja dämpa mig fram ofc. samma med amegat.

altså ja förstår va du menar, klart de är lättare att få OK ljud med mindre komponenter. men vem vet, de behöver ju inte spelas då jag tävlar. rätt enkelt att bara stänga av. med knapp.

Hehe, ja endel dämpar golv osv, taket är då viktigare anser jag med. golvet sviktar ej i första taget. men man ser alla som dämpat sina bilar o taket gungar .. bra drag tongue

ne fan du kommer på elmia hihi du har ju 9 mån på dej eller så. smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
vill ha ett råd ang detta.. tycker ni att jag ska köra setup me alpinen och bit1 eller ska man för enkelheten köra Pioneer DEX-P99RS blir ju samma resultat.

bit1 har ja öppet köp på. samt så kan den skickas tbax då jag ej tagit ut den så då blir jag bara skyldig frakten.. så gärna vettiga svar fort. smile

så vill nån köpa en alpine 9887r så finns en sådan till salu om det rekomenderas att ja kör p99rs. tongue ingen större rabatt på den. den är i kartong.

158 Inlägg
8 augusti 2009
läst igenom det nu big_smile woho.. snyggt bygge. ska bli spännande o se det när det är färdigt. Prenumerera på denna tråd nu wink

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Sök