2998
Sök

Handbromswire Mercedes Benz 190

116 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Tja! Hittade ingen annan tråd om detta så gör en ny här och inga klagomål thx!

Min handbroms är icke fungerande och jag hade väl tänkt försöka ge mig in på att spänna den MEN eftersom jag ingen handbok eller så har (eller jag har men den e på tyska och jag fattar inte sånt!) så vet jag inte var grejerna sitter som jag ska skruva på..
Någon som vet om den sitter under mittkonsolen eller bak under bilen?

Vore extremt tacksam om ngn kan hjälpa mig med detta och gärna ett tips på hur jag ska få bort mittkonsolen utan att knäcka hela skiten i 1500 smådelar om det väl ska spännas under där!

Man vill ju också gärna ha det gjort innan besiktningsdags wink

/Jonas!!!
Senast redigerat av Daaahlqwist (14 juni 2009)

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

116 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
ingen som har tid och/eller lust att hjälpa mig med detta?

358 Inlägg
15 juni 2009
Sitter i kardantunneln om jag minns rätt, sen kan du plocka av skivorna och kolla hur pass slitna handbromsbackarna är.

311 Inlägg
15 juni 2009
Sitter under mittkonsolen, lossa längst bak och lyft upp den (utan att knäcka den). Om du tittar bredvid förarstolen ser du vajern och justeringen, lite bökigt att komma åt. Det går förstås att demontera hela mittkonsolen, då är det lättare wink

116 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
okay tack big_smile

177 Inlägg
7 februari 2010
Är det samma sak på Mercedes W124 Nån som Vet?

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Motborgare
1 099 Inlägg
7 februari 2010
Daaahlqwist skrev:
Tja! Hittade ingen annan tråd om detta så gör en ny här och inga klagomål thx!

Min handbroms är icke fungerande och jag hade väl tänkt försöka ge mig in på att spänna den MEN eftersom jag ingen handbok eller så har (eller jag har men den e på tyska och jag fattar inte sånt!) så vet jag inte var grejerna sitter som jag ska skruva på..
Någon som vet om den sitter under mittkonsolen eller bak under bilen?

Vore extremt tacksam om ngn kan hjälpa mig med detta och gärna ett tips på hur jag ska få bort mittkonsolen utan att knäcka hela skiten i 1500 smådelar om det väl ska spännas under där!

Man vill ju också gärna ha det gjort innan besiktningsdags wink

/Jonas!!!

Ett tips:
Justera bromsbackarna istället. Då skall du se att du tar dig genom besiktningen också.

-- K

Sök