3634
Sök

Skrota bilen och få betalt?

20 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Hej.

Jag har krockat bettan och jag pallar inte hålla på.. Det är en gammal Mercedes 190e från 88. Jag vill skrota den, Jag undrar nu om man får betalt för att skrota den? Bor söder om stockholm. Kan ni ge tips på skrot som betalar.. Lite åtminstånde.. Bättre o få nått än inget.

Om någon vill ha den får du den för en 1000 ing.. Kom och hämta den

Tack
Senast redigerat av Orcun (14 juni 2009)

518 Inlägg
14 juni 2009
kolla på Blocket tex. där brukar det finnas folk som köper skrotbilar.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

961 Inlägg
14 juni 2009
här uppe får man betala 500 för att dom ska hämta bilarna och om man åker dit me dom som får man inte ett skit tyvärr .. bättre o försöka sälja den som reservdelsbil om den inte är helt slut då

Pure DieselPower

20 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Den fungerar i motor och allt.. utom framdelen som är krockad.

20 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
denär i garadet.. Nån intresserad? Ni får den för 1000... den rullar i motor utan problem

12 086 Inlägg
14 juni 2009
Här i Motala betalar dom för bilarna, men givetvis inte för rena junket lr tomma chassin. Dom får ju fortf pengar när de skrotar bilarna så de är ju måna om att få bilar , sen om de kan sälja lite delar är de ju bara bättre.

10 Inlägg
15 juni 2009
här får man olika betalt de beror på vilken årsmodell det är på bilen sen kvittar det om de är en tom kaross eller en komplett bil så funkar de här iallafall

888 Inlägg
15 juni 2009
Hade du bott i skåne kunde du fått 3500:- för den wink

660 Inlägg
15 juni 2009
Här omkring får man rabatt på begagnade bildelar på skroten om man har skrotat några bilar tongue Inge pengar alltså..

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 juni 2009
ända gången man får rediga pengar för att skrota bilar är om försäkrings bolagen löser in dem

men bara lämna den till skroten lär man knappt få nått alls för dem

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 juni 2009
Orcun skrev:
denär i garadet.. Nån intresserad? Ni får den för 1000... den rullar i motor utan problem

Du verkar inte ha ett garaget här på sidan tongue

Mitt förslag är att du slänger upp en annons på blocket om ingen här är sugen. Beroende på skadorna 1000-4000 spänn, du kommer få förslag från skrotar på typ 500, vissa privatpersoner vill säker ha den för 300 kronor, vänta och se om du får rätt köpare annars ta en skrot om dom hämtar bilen och givetvis att du får betalt, vissa skrotar vill att du ska betala dom och andra ger ingenting. Detta gäller i stockholmsområdet, tyckte du skrev att du bor söder om stockholm.

Har själv gjort detta med en skrotig Ford Sierra, fungerade utmärkt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök