3123
Sök

Dämpningsbyte volvo 855

18 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Min bil är sänkt just nu, och jag kan tyvärr inte ha den sänkt så jag lär höja den till normal höjd igen. Men då undrar jag är det krånligt och byta detta själv?

8 253 Inlägg
17 juni 2009
Det är väl lite pyssel att byta fjädrar, men så blodigt svårt är det inte. Lite pyssel bak iom att man inte kan ha spännarna mittemot varandra.

18 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
En sak till  jag lär väl byta både fjäder och dämpare för att få det rätt va?

1 024 Inlägg
17 juni 2009
det är väldigt enkelt men kom ihåg att åk å gör en framhjulsinställning när du är klar!

4 824 Inlägg
17 juni 2009
Rand skrev:
det är väldigt enkelt men kom ihåg att åk å gör en framhjulsinställning när du är klar!

nä han ska göra en 4 hjulsinställning när han är klar för man ska ställa in bakvagnen också;)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 024 Inlägg
18 juni 2009
Christian S skrev:
Rand skrev:

nä han ska göra en 4 hjulsinställning när han är klar för man ska ställa in bakvagnen också;)

nej det behöver man inte göra... om han kan som gör inställningen kan så kollar han om bakdäcken står rak linje med framdäcken å att det ser bra ut... plockat ner min bak 10000000 miljoner gånger å aldrig gjort en inställning bak.. han är riktigt duktig som gör det åt mig. han sa så till mig å det funkar fint fint!

8 253 Inlägg
18 juni 2009
Rand skrev:
Christian S skrev:
Rand skrev:

nej det behöver man inte göra... om han kan som gör inställningen kan så kollar han om bakdäcken står rak linje med framdäcken å att det ser bra ut... plockat ner min bak 10000000 miljoner gånger å aldrig gjort en inställning bak.. han är riktigt duktig som gör det åt mig. han sa så till mig å det funkar fint fint!

Kollar han alla vinklar då? Kan hålla med om att det är sällan vinklarna ändras, men det skadar inte att kolla ändå så man är på den säkra sidan. Att bara kolla thrust kan ju va att lura sig själv då man även lär ha koll på toe-in på bakaxeln med.

Sök