4485
Sök

idioter när man övnigskör..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#1
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..

när jag var ute och övningskörde igår så låg det en volvo v40 bakom mig precis i arslet och den var riktigt fjortis stylad! sen vid ett rödlyse från en 50väg in på en 70väg så stämplar jag gasen i botten när det blir grönt så kör jag gasen i botten 1an,2an,3an sen när jag var  uppe i 130km/h då blir morssan skit förbannad så ja lättar på gasen och lägger mig lungt i 80 och då ser jag den där jävla cp v40 komma i minst 160bakom och kastar sig ut mot trafiken och nästan kör av vägen big_smile då garva ja ihjäll mig ! men han får skylla ig sj man kan fan inte va frisk i huvudet om man ligger och hetsar än som övningskör! hade blivit gladare om den jävln krockat


så nu har jag skrivit av mig lite


Bmw osv..

97 Inlägg
18 april 2006
#2
Hahaha ! , :d

live your life as if everyday's gon be your last!!

137 Inlägg
18 april 2006
#3
Jag förstår vad du menar, var så för mig också ibland. Är skönt nu att ha kortet.
Om det ligger nån idiot bakom mig väldigt nära brukar jag bromsa till lite, inte för hårt så de kan åka in i arslet på mig, utan bara dutta lite på bromsen. Då brukar de fatta att de ligger för nära. Eller så låter man de köra om sen lägger sig bakom typ 2 meter och blinkar vildt med lyset åt dem. smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#4
jens skrev:
Jag förstår vad du menar, var så för mig också ibland. Är skönt nu att ha kortet.
Om det ligger nån idiot bakom mig väldigt nära brukar jag bromsa till lite, inte för hårt så de kan åka in i arslet på mig, utan bara dutta lite på bromsen. Då brukar de fatta att de ligger för nära. Eller så låter man de köra om sen lägger sig bakom typ 2 meter och blinkar vildt med lyset åt dem. smile

så kan man göra ifs smile


Bmw osv..

137 Inlägg
18 april 2006
#5
De där med att bromsa funkar, det andra vet jag inte direkt. Vet dock att det inte är lika uppskattat.

14 Inlägg
18 april 2006
#6
prova köra utan skylt de funkar ja lovar ja hade bara skylten på innan ja fyllde sexton:D hade nån gång efter men ingen visar varken hänsyn eller respekt om man har skylt så ja körde hellre utan tongue


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#7
Pumbiiz skrev:
prova köra utan skylt de funkar ja lovar ja hade bara skylten på innan ja fyllde sexton:D hade nån gång efter men ingen visar varken hänsyn eller respekt om man har skylt så ja körde hellre utan tongue

hur glada blir snuten om man kör utan då?


Bmw osv..

Skåning
739 Inlägg
18 april 2006
#8
Om nån jävel ligger och trycker en i röven så sakta ner
till en 30 km/h, då kör dom nog fan om, annars är dom ju
blåsta i huvet.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
18 april 2006
#9
när nån brukar ligga i röven på mej drar ja ner tex från 90 till 50 så dom kör om....sen drar ja upp i 90 bakom dom o tvingar dom o gasa på...sen ligger ja o blinkar o jävlas...faktist jävligt roligt....

Nknn
18 april 2006
#10
japp, jag vet! detta påpekade jag för pappa med när jag övningskörde, så till slut använde jag aldrig skylten.. Ingen polis som märker de heller smile

*edit: Angående polisen.. Om dem skulle stoppa dig, svårt o säga att du glömt sätta fast den lr att den trillat av om du inte skulle ha nån i bilen..

Sen det ni ska göra om nån ligger farligt nära i baken på er: Börja vingla fram o tillbaka lite lätt över vägen.. Jag lovar, det fungerar varenda gång.. Finns inte en jävel som vill ligga tätt bakom en vingelpelle big_smile
Senast redigerat av N0kan (18 april 2006)

Wankel
1 080 Inlägg
18 april 2006
#11
hehe det är faktiskt jävligt kul att dutta på bromsen om nån ligger i arslet på mej...hade nån 24m långtradare i arslet för ett tag sen, fan vad sur han blev när han såg mina bromsljus smile

MDS Västerås

74 Inlägg
18 april 2006
#12
Alltid när jag övningskör kör jag utan skylt.. Vet inte varför det har blivit så men jag orkar inte sätta på skylten.. den bara ramlar av ändå hehe

Sedan så om polisen frågar så har man ju bara råkat tappa skylten

Awuenobap

Dunken
18 april 2006
#13
Jag förstår inte meningen med att hålla på att bromsa o jävlas med sina medtrafikanter, det e sånt som skapar irritation och olyckor. Å sen som StiFf  tyckte var så kul men han kanske inte fattar att vikten på ett 24m ekipage kan vara 60 ton, kontentan av det är att det blir bara skit av personbilen om händer nåt. Vill ni inte ha någon som ligger tätt bakom släpp förbi den då o problemet e borta, åk då inte efter för då e ni ju inge bättre än vad den andra var i beteende. Här har ni en referens http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … mage3.html jämför skadorna på respektive fordon http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … ge14.html, nu var det här visserligen en frontalkrock men skillnaden på vikt syns. Det kanske krävs en eftertanke innan handling ibland. Så nu fick ja skriva av mej lite om sånt som irriterar mej o gör att folk dör i trafiken för att inte folk kan uppföra sej. Mvh Dunken       Ps nollvisionen verkar långt borta när man får läsa sånt här.

Evolution
1 627 Inlägg
18 april 2006
#14
N0kan skrev:
japp, jag vet! detta påpekade jag för pappa med när jag övningskörde, så till slut använde jag aldrig skylten.. Ingen polis som märker de heller smile

*edit: Angående polisen.. Om dem skulle stoppa dig, svårt o säga att du glömt sätta fast den lr att den trillat av om du inte skulle ha nån i bilen..

Sen det ni ska göra om nån ligger farligt nära i baken på er: Börja vingla fram o tillbaka lite lätt över vägen.. Jag lovar, det fungerar varenda gång.. Finns inte en jävel som vill ligga tätt bakom en vingelpelle big_smile

ja vingla fram och tillbax brukar funka då brukar dom bakom försvinna 10 meter eller nått

Fäll ner pungen och landa

451 Inlägg
18 april 2006
#15
bromsa lite sen växla ner gasa på botten hela vägen big_smile

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Mustangfrälst
199 Inlägg
18 april 2006
#16
De flesta jag känner inklusive mig själv, brukar nästan stå på bromsen när idioterna åker halv metern bakom i arslet på en. Man får den reaktion man vill dom lägger sig en bra bit bakåt. O ja smäller det så vet vi ju vems fel det är i maktens ögon. smile Inga moralkakor tack, dom biter ändå inte smile

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

183 Inlägg
18 april 2006
#17
Dunken skrev:
Jag förstår inte meningen med att hålla på att bromsa o jävlas med sina medtrafikanter, det e sånt som skapar irritation och olyckor. Å sen som StiFf  tyckte var så kul men han kanske inte fattar att vikten på ett 24m ekipage kan vara 60 ton, kontentan av det är att det blir bara skit av personbilen om händer nåt. Vill ni inte ha någon som ligger tätt bakom släpp förbi den då o problemet e borta, åk då inte efter för då e ni ju inge bättre än vad den andra var i beteende. Här har ni en referens http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … mage3.html jämför skadorna på respektive fordon http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … ge14.html, nu var det här visserligen en frontalkrock men skillnaden på vikt syns. Det kanske krävs en eftertanke innan handling ibland. Så nu fick ja skriva av mej lite om sånt som irriterar mej o gör att folk dör i trafiken för att inte folk kan uppföra sej. Mvh Dunken       Ps nollvisionen verkar långt borta när man får läsa sånt här.

Håller med dej Dunken!
De kan ju bli lite besvärligt med folk som bromsar å så framför en när man kör lastbil, kör lastbil själv så jag vet hur vissa knasbollar beter sej. hmm

Visst kan de vara jobbigt att ha nån i hasorna hela tiden men man ska väll inte sitta å kike i backspegeln på bilen bakom hela tiden eller, trafikfara eller vadå? Låt dom ligga där bak å tryna bäst dom vill, dom lessnar.. 
Man kan ju köra utan skylt men alla kör ju inte som vettvilingar för att dom ser en som övningskör!


Miklen
18 april 2006
#18
Dom flesta vill väl impa på övningskörare.. Ja brukar visa respekt å köra om vid ett bra tillfälle..
Angående folk som ligger för nära ja brukar börja me att tända dimljusen bak..speciellt om d e mörkt..d brukar störa folk lite smile sen nästa steg är att gå ut nån dm mot vägrenen så d börjar skvätta lite sten å grus men inte så långt att d underlättar omkörning..men ja saktar aldri ner ja ligger kvar å kör som ja kör.. smile Ja gör naturligtvis bara så när d bara e 1 bil bakom vill ju inte skvätta sten på dom som e bakom honom.. en annan grej kan ju va å montera ett starktonshorn som e riktat bakåt..borde funka utomordentligt bra mot cabar smile

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
18 april 2006
#19
Det kallas övningskörnngs syndromet... Hehe tongue

Många är helt livsfarliga när de gör sina dumma omkörningar.
Det är bättre att visa respekt eftersom övningsköraren förmodligen inte är allt för van på vägarna, där av övnings körning.

Som sagt köra utan övingskörnings skylt "hjälper", men det är nog en annan femma om polisen stoppar er som kör utan tongue

//Edge

911 Inlägg
18 april 2006
#20
mmm jag hatar sånt, som igår när jag övningkörde, en jävla golf försökte smaka lite på min bakände hela tiden, när han körde om så vart det äntligen min tur smile, jag undrar hur han uppskattade det tongue kom med ganska hög fart efter han när han körde om mig.

pic up the phone, wazzzaaa


Sök