[size=16]Tjena! jag har en Volvo 855 turbo -94 som inhandlades sommaren -08. Och nu har jag bestämt mig att bygga en riktig nackvridare. det blir ett stort projekt och det mesta kommer hända under vintern 09/10 eftersom då ska jag ha en annan bil och bara ha 855an i garaget. Så hoppas kunna va med på lite utställningar 2010. projektet byggs också efter ekonomin och kommer därför vissa tider att stå still![/size]
saker som har gjorts och ska göras OBS. mycket kan hända och ändras under bygget!!!
styling/utsidan: *skärmbreddning *fälgar *lägga igen dörrlister *byta skuff och göra den slät *byta huv *angel eyes *klarglas baklysen *XC grill *klarglas blinkers *lack/motiv *motivlack *tona rutor *S70 handtag *V70 torkare *kjolpaket *Xenon *Tona rutor/bord *Ögonlock *Anten
ljud/mutimedia OBS. alla högtalare och slutsteg blir MDS! *plastade kofiber dörrsidor *plastad skuff *plastad baklucka *8"bas 5,25" framdörrar *6,5" 4" bakdörrar *3 st 10" basar skuffen *1 st monoblock *2 st 4kanals steg *2st skärmar *Pioneere huvudenhet *3,5" fram och bak
Invändigt/styling *sparco stolar fram *växelspak *lacka lister svarta *byta handsfack *svart skinn soffa bak *3st mätare i a-stolpen *kofiber detaljer
motor/fjädring/bromsar *50mm intercooler *större turbo *portad topp *ventiler *ventilfjädrar *extraktor rör *insug *extärn WG *Kn öppet filter *lacka motor/topp *polera ventilkåpa *dumpventil *kolvar *stakar *coilovers från k-sport *3" system *slitsade skivor *donade ok *luftburk *racekatt