3962
Sök

Vissa personer bör inte ha körkort = Flicka påkörd

1 050 Inlägg
19 juni 2009
decib3L skrev:
Alltså, gnäll inte på han/hon som körde lastbil. Det är svårt nog att upptäcka en sån sak som att få punktering på en lastbil. Så jag förstår om han inte hörde flickan.

Och förövrigt är det lite väl mycket kvinnoförnedring i den här tråden.

Yrkeschafförer speciellt av buss & lastbil kör som riktiga idioter. oavsett kön. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

110 Inlägg
19 juni 2009
Klanka inte ner yrkesförare...utan oss finns inte mat elr dyligt......tänk på de...allt kan hända ut med vägarna..jag tycker också det e för jävligt att dem inte ser..man får hålla ögonen öppna när man kör sin 24 meters ekipage...MEN klanka inte ner oss...dra inte alla över en kam....//Marcus YRKESFÖRARE

Trucker
2 710 Inlägg
19 juni 2009
Håller med Neett

Fart missbrukare

1 050 Inlägg
19 juni 2009
BMWgrabben skrev:
Håller med Neett

Vem av dem håller du med? Neett eller Marcus?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

52 Inlägg
19 juni 2009
Ja det var ju dumt att kvinnor har fått börja köra bil.. neutral Vad är det för syn ni har egentligen?? Som någon sa så hade det lika gärna kunnat vara en kille/man...
Efter iaf 7 år i trafiken har jag fortfarande inte orsakat någon olycka o det enda jag kört på som var levande var en hare.... o det märkte jag....
Många här som tycker det är kul med bilintresserade tjejer,men körkort o bil ska vi minsann inte ha....

DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2009
MissLee skrev:
Ja det var ju dumt att kvinnor har fått börja köra bil.. neutral Vad är det för syn ni har egentligen?? Som någon sa så hade det lika gärna kunnat vara en kille/man...
Efter iaf 7 år i trafiken har jag fortfarande inte orsakat någon olycka o det enda jag kört på som var levande var en hare.... o det märkte jag....
Många här som tycker det är kul med bilintresserade tjejer,men körkort o bil ska vi minsann inte ha....

Alla ska ha körkort (Som är friska nog för det) och statistiskt sett så är det väl vi (Killar runt 20, strax över.) som orsakar flest olyckor?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Trucker
2 710 Inlägg
19 juni 2009
FireTraXX skrev:
MissLee skrev:

Alla ska ha körkort (Som är friska nog för det) och statistiskt sett så är det väl vi (Killar runt 20, strax över.) som orsakar flest olyckor?

Det är vad statistiken säger.. men jag kör mot oddsen wink Tycker faktiskt inte att det är så.
BARA för att man haft körkort i 25-35år betyder det inte att man kör felfri;) O det är dom äldre som orsakar och ÄR faror ute på vägarna !!

Media är oxå väldig bra på att skriva om när några tonåringar krockar osv.. står sällan om vilken hastighet dom hållit eller hur vglaget varit. Och "polisen utesluter inte att det har varit nån sorts race"

Jadu.. Fortfarande: Minoriteten trycks ner! Och det svenska folket är bättre på att bilda sig en tanke än att tänka om en aning. Ähh..

Fart missbrukare

12 086 Inlägg
19 juni 2009
3 km ehh?

1 396 Inlägg
19 juni 2009
En flicka på 13 år är väldigt liten, lätt och MJUK. Inte helt säkert att det har märkts, speciellt inte om föraren hade musik på hög volym.

Hon mår nog tillräckligt dåligt som det är redan så sluta upp med att idiotförklara henne innan ni vet hur det gått till. Hon gjorde det ju knappast med vilje?
Senast redigerat av NiclasT (19 juni 2009)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 juni 2009
Irmscher Vectra skrev:
Tror inte kvinnor har sämre reaktionstid som det stod längre upp i tråden.
Men det är en hemsk olycka och jag hoppas att tjejen repar sig efter detta. Hemskt som fan... hmm

Kvinnor har sämre reaktionstid bevisat av forskningen, haha snacka om slöseri med pengar!
Är ju som att bevisa att en boll är rund...

Glad midsommar!

Sky´s the limit...

47 Inlägg
19 juni 2009
Det är en tragisk historia det som hänt. Lika tragiskt är fördomarna mot kvinnor bakom ratten. Jag sitter själv i bilen hela dagarna och har sett rätt så mycket och det absolut farligaste i trafiken är unga grabbar med en herrejössesmaskin som tror att dom är en gud bakom ratten. Det finns en anledning till att killar 18-25 har en högre försäkringspremie. Det här är inte ett påhopp på någon då majoriteten sköter sig i trafiken. Ha en trevlig helg.

Sök