3413
Sök

Varningslampa på S60

15 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Har en volvo S60 -01 170hk

En varningslampa lyser och det står service erfodras. När jag slår upp i boken vad lampan står för : Fel på avgasrening systemets värde...

Lämnade in bilen på felsökning och dem fick fram att främre lambda sonden va kass... så nu har jag bytat den, släckt lampan och efter 2 dagar tändes den igen, och dem på bilfirman felsökte bilen igen och fick fram samma fel: att främre lambdasonden va kass... och dem släckte lampan återigen, å samma sak efter 2 dagar har lampan börjat å lysa...

Vad kan jag göra för att åtgärda felet? Kan de va nån kontakt eller liknande som är kass?

Tack på förhand / Emil

1 268 Inlägg
18 juni 2009
har du sportfilter eller originalfilter?

15 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
LazerHawke skrev:
har du sportfilter eller originalfilter?

Jag hade sportluftfilter innan, men Nu är det på original.. det enda som inte är original på systemet är bakre ljuddämparen som jag tagit bort å satt dit en annan..

Trafikledare
563 Inlägg
18 juni 2009
Satte du dit en begagnad, lr en ny? Om den var ny, är det en orginal, lr universal?
För det fungerar bara med orginal lamdasonder på dom senare volvo bilarna, har du satt dit en begagnad så var den nog trasig när du satte dit den. Så byt lamdasond och släck lampan igen..

När jag bytte på tjejens S60 så plockade jag bara av pluspolen vid säkringsboxen i motorutrymmet en stund, lampan har inte tänds än..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Distributionselektriker
222 Inlägg
18 juni 2009
det sitter 2 st lamdasonder på våra bilar och när den ene e kass så ska man byta bägge.. kolla lmm och läckage på avgasystemet innan lamdasonderna..

15 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Melin skrev:
Satte du dit en begagnad, lr en ny? Om den var ny, är det en orginal, lr universal?
För det fungerar bara med orginal lamdasonder på dom senare volvo bilarna, har du satt dit en begagnad så var den nog trasig när du satte dit den. Så byt lamdasond och släck lampan igen..

När jag bytte på tjejens S60 så plockade jag bara av pluspolen vid säkringsboxen i motorutrymmet en stund, lampan har inte tänds än..

Okej okej, Jo det är en Volvo original, helt ny... Har me testat att koppla ur batteriet.. å de går ett par dagar sedan tänder sej lampan igen... Konstigt detta:S

15 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
S60R_Chrille skrev:
det sitter 2 st lamdasonder på våra bilar och när den ene e kass så ska man byta bägge.. kolla lmm och läckage på avgasystemet innan lamdasonderna..

Okej, ja de borde en kanske göra, konstigt att dem som gjorde felsökningen inte fick fram nått om att den andra lambdasonden också va fel...

Sök