2999
Sök

Golf Gti 5 Ställbartchassi men nu krånglar det med kräningshämnar stagen!

155 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
har monterad cobra evo 3 ställbartchassi på bilen men nu ,när den ska sänkas mkt mer så går knappt kräningsstagen att få på ?! och mitt förra coilover satsen så gick självaste uglan av på fjäderbenet..
så nu undrar jag hur gör ni ? kan ju sätta hårdaste inställningen o köra utan ?

Med lem
1 127 Inlägg
19 juni 2009
Kör du utan krängningshämmare så kommer den gå lite skumt efter vägen..

På med stagen först och sänk bilen sen? Är stagen justerbara? Blir helt fel längd på dem när man sänker en bil med Mchpearson fjädring för mycket. Därför dom är så svåra att få på kanske.

Supraman
2 300 Inlägg
19 juni 2009
hur monterar du det?

det blir intill omöjligt att montera dom om man tar en sida i taget.

det blir för mkt spänn i grejerna så man får ta en axel i taget.

annars kan man släppa krängningshämmaren så man får på stagen och sedan skruvar man fast hämmaren igen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

155 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
ja har orginala kräningshämnarstag...de va inte svårt o få på dem meen dem är väldigt spända ! så nu är frågan ska ja köra så ? de går ju, känns bra men de kommer att gå sönder som mitt förra gjorde....vart kan man köpa ställbart kräningsstagsats ? tack för eran svar big_smile

Supraman
2 300 Inlägg
20 juni 2009
men hur tycker du dom e spännda?
Står ena hjulet i backen medan du håller på med andra sidan?
Då e det klart att det blir spänn på grejerna.
hämmaren ligger i spänn i sina gummin.
Ta och släpp upphängningen till hämmaren och vrid runt gummi9na och montera dit igen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

12 086 Inlägg
21 juni 2009
Ja, lr så hissar man upp båda hjulen samtidigt??

155 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
tack för eran svar..men altså från självaste kräningshämnarstaget till fjäderbenets uggla där man monterar förbinestagen det är för ca halv cm för långa men ja tvingade in dem ändå o så nu varje gång ja svänger skarpt så hör jag lederna i kräningsstaget(förbinesestaget) knackar ! ...:S ska nog böja dem eller kapa o svetsa så de blir rättlängd annars får man väll betala 5700kr för ställbara kärningshämare och stag !  får se va som händer..

Sök