3470
Sök

Dålig bromsvärkan

31 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
heej

det är så att saabens varningslampa har börjat lysa och även anti lock lampan men bromspedalen är hård så det är inte luft i systemet men jag har nästan ingen bromsvärkan jag måste använda handbromsen till hjälp för att få stopp på bilen någon som har en anning vad det kan vara?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 juni 2009
michael90 skrev:
heej

det är så att saabens varningslampa har börjat lysa och även anti lock lampan men bromspedalen är hård så det är inte luft i systemet men jag har nästan ingen bromsvärkan jag måste använda handbromsen till hjälp för att få stopp på bilen någon som har en anning vad det kan vara?

ABS pumpen har gett upp, riktigt spännande att byta trångt som fan och ett jäkla bös att komma åt. Sitter direkt under huvudbromcylindern under ventilpaketet med alla bromsrör.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

31 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
taaaaaackar det där lät ju inge vidare kul neutral

31 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
Någon som har en anning vart man kan köpa det?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juni 2009
michael90 skrev:

Skroten om du har tur... för att låta ännu mer negativ än han som svarade ovan så är den SKIT DYR!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (20 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

31 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
michael90 skrev:

Skroten om du har tur... för att låta ännu mer negativ än han som svarade ovan så är den SKIT DYR!

Mvh Tommy

jag har varit på skroten förut där fanns det en cde med turbo kan det gå på min endå?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 juni 2009
michael90 skrev:
te_wik skrev:
michael90 skrev:

Mvh Tommy

jag har varit på skroten förut där fanns det en cde med turbo kan det gå på min endå?

Jag är inte helt säker men är det samma årsmodell så tror jag att det passar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

31 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
michael90 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag är inte helt säker men är det samma årsmodell så tror jag att det passar.

Mvh Tommy

jag tror inte det var samma årsmodell. men om jag hittar en med eller utan turbo men med samma årsmodell så bör den abs pumpen gå att byta med min?

Sök