2552
Sök

Ditech eller Mr.cap ?

49 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Tjena...

Vilket av dessa lackkonserverings företag är bäst ?

Eller har ni något andra bra alternativ till billacksvård ?

/ Janne

42 Inlägg
18 april 2006
MR CAP!! Helt klart, jag jobbar där hehe. Det är nog ungefär sak samma vilket du väljer. Men jag har hört att mr cap är bättre, men det är kanske bara för jag jobbat där:)

SLK
610 Inlägg
18 april 2006
vtec_jonas skrev:
MR CAP!! Helt klart, jag jobbar där hehe. Det är nog ungefär sak samma vilket du väljer. Men jag har hört att mr cap är bättre, men det är kanske bara för jag jobbat där:)

kan man få lite rabatt hos dej eller tongue om du bor i GBG big_smile

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 april 2006
eller också gör du det själv? tjejens farsa jobbar på sonax och då blir det rubbing och vaxning med medel från extremeserien och maskin.

alminjo; kan det bli bättre än det? vaxar varje/varannan månad så kan det inte bli bättre vad jag vet!

förövrigt antar jag att det inte är nån skillnad mellan mr cap och ditech, eller har jag fel?

MVH

man lever bara en gång så lev väl!

6 Inlägg
18 april 2006
BVS, är helt grymma där. Men dem andra är nog oxå duktiga.
Lycka till...

124 Inlägg
18 april 2006
Tefcar!

Har ju 5 års garanti!

SLK
610 Inlägg
18 april 2006
Bullo skrev:
eller också gör du det själv? tjejens farsa jobbar på sonax och då blir det rubbing och vaxning med medel från extremeserien och maskin.

alminjo; kan det bli bättre än det? vaxar varje/varannan månad så kan det inte bli bättre vad jag vet!

förövrigt antar jag att det inte är nån skillnad mellan mr cap och ditech, eller har jag fel?

MVH

de e kanske inte så bra o vaxa/rubba bilen alltför ofta? :S

Saab entusiats
45 Inlägg
18 april 2006
Nu i veckan satt jag och zappa på TV:n och kom förbi mera motor på tv4+ där dem hade ett test med just ditec. dem skulle ha långtids test så resultatet kommer väl inte från i höst. men det blev helt klart skillnad på bilen men min fråga är då lite som alminjo.... det ger väl inte samma effekt att vaxa bilen som att lackbehandla?

men tillbaka till mera motor det var nämligen så att jurnalisten sa: " Jag vaxar nog hellre bilen en gång i veckan än lackkoncerverar den"

ska man tolka det som han tyckerd et är roligt att vaxa eller att det är lika bra?
men vax skyddar väl inte mot stenskott? 

//henrik

Snickar guru
278 Inlägg
18 april 2006
Turtle center slussen. Nogrann kille! vill du köra svart så skicka ett pm

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

638 Inlägg
19 april 2006
Försök hitta en "lokal" bilrekondfirma. Betydligt billigare än Mr Cap dyl då dom tar betalt för sitt namn. Du får det minst lika bra hos en som jobbat med det i X antal år. Samt att kostnaderna blir en bråkdel jämnfört med Mr Cap

Kommer väl nånting här snart!

4 554 Inlägg
19 april 2006
alminjo skrev:
Bullo skrev:

MVH

de e kanske inte så bra o vaxa/rubba bilen alltför ofta? :S

rubba e väl inte så bra men vax e ju bara bra

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
19 april 2006
som sagt, tjejens farsa jobbar på sonax och han har aldrig hört talas om nån som slitit ut sin lack pga rubbing. dock ska man inte göra detta hela tiden, men vaxa ofta!

man lever bara en gång så lev väl!

Avstängd
1 106 Inlägg
20 april 2006
vtec_jonas skrev:

Bor du i GBG?

Livet startar vid 220 km/h

draminbil.nu
1 382 Inlägg
20 april 2006
Konstapeln skrev:

Är det inte samma sak oavsett vilken färg  bilen har?
För du syftade väl på bilens färg? tongue

42 Inlägg
20 april 2006
Saabare skrev:
vtec_jonas skrev:

Bor du i GBG?

Nej jag bor i Halmstad. Jag jobbar inte på mr cap nu längre. Men kanske börjar där igen snart tongue

677 Inlägg
20 april 2006
Min bror lämnade sin BMW 330 på Mr Cap i Uppsala.
Det var ett program som kostade runt 4000:- har jag för mig eller om det var mer.

Den kom hem och var blank, men alla smårepor på huv och sånt var kvar. Dessa repor försvinner om man polerar! Så jag ger inte mycket för Mr Crap!
Blir lika bra att vaxa själv.

42 Inlägg
20 april 2006
BoraV6 skrev:
Min bror lämnade sin BMW 330 på Mr Cap i Uppsala.
Det var ett program som kostade runt 4000:- har jag för mig eller om det var mer.

Den kom hem och var blank, men alla smårepor på huv och sånt var kvar. Dessa repor försvinner om man polerar! Så jag ger inte mycket för Mr Crap!
Blir lika bra att vaxa själv.

Då suger dom i Uppsala, lr körde dom inte higspeed.

454 Inlägg
20 april 2006
DITEC! Helt klart!! D hade jag på min bil, har haft på alla mina bilar!

Snickar guru
278 Inlägg
20 april 2006
ludde__mannen skrev:
Konstapeln skrev:

Är det inte samma sak oavsett vilken färg  bilen har?
För du syftade väl på bilens färg? tongue

Ah självklart .. *harkel* tongue

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

302 Inlägg
24 april 2006
Har testat både Ditech och Mr cap. Tycker Ditech är bäst så det kommer jag fortsätta med.

Sök