2805
Sök

Hej nån kan hjälpa mig , med basen ?! är den bra ?

28 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Hej undrar om jag har bra märke på basen ?! några - och + . vill även veta nån ritning till en låda för just dom där infinytiv basarna ! Tacksam för hjälp ! Jag kanske är väldigt otydlig med de är 2x12 basar. Det är även så att jag Behöver ett lämpligt steg ! är en nybörjare inom detta så ska ja ha ett 2 kanal eller 4 kanals ?
För ja tänkte så småningom bygga ett rejält ljud !
Senast redigerat av ekstromm (22 juni 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 juni 2009
Är det  REF1220DE du undrar över?

Har ingen erfarenhet av den färdiga lådan......men vet att Referenceserien presterar rätt bra.
Dock inte så som Kappa men det är en annan klass...
Senast redigerat av Lonefox (21 juni 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 665 Inlägg
21 juni 2009
Du skriver "de där infinity basarna" sedan 2x12. Otydlig är bara förnamnet! Berätta gärna vilken modell du har inte bara fabrikat.
Infinity har gjort högtalare i 40 års tid så det finns lite att välja på.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
vet tyvvär inte vad de är för märke mer ! se bild !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88913/691435_4mun56.jpg
Så ser dom ut ! hjälp och tips !

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88913/691437_f23z2l.jpg
närmare titt !

653 Inlägg
22 juni 2009
Infinity har väll aldrig gjort "dåliga" grejor direkt, dock kan jag inte svara på om dendär modellen är bra!

Visionär
59 Inlägg
22 juni 2009
påminner om gammla infinity kappa men det är jag absolut inte säker på.

2 914 Inlägg
22 juni 2009
kolla på baksidan av magneten. där brukar det stå...tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (22 juni 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 juni 2009
Gamla Infinity Kappa ja. Men exakt modell-nr kan vi bara sia om.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
22 juni 2009
De basarna är trevliga smile. Det är inte direkt några spelahögt basar, men de låter trevligt i slutna lådor som HiFi basar.
Har för mej dessa kan heta Kappa 120W nånting..testa en sluten låda på 30L/bas, lagom med dämpull så ska du se att dem spelar på.
Senast redigerat av TT-Avant (22 juni 2009)

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
ingen som kan hjälpa

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Tack TT-avant för ett rekordeligt svar big_smile

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Dom heter infinytiv kappa 120w.ib ! HJÄLP MED RITNING TACK !

21 761 Inlägg
22 juni 2009
Har hittat ett ställe med några parametrar iaf. Ser ut att vara från manualen eller liknande, då bör det vara så korrekt som möjligt tycker jag: http://michalkl1.wrzuta.pl/obraz/5k42vxLAFNm/infinitty

Mitt förslag är 60 liter netto för båda basarna tillsammans och 2 st 4" rör som är 39 cm långa (40 Hz avstämning), dämpmatta på innerväggarna. Det blir dock knepigt att få plats med rören. Man kan iof prova med endast 1 st 4" rör som är 15 cm långt, men risken för flåsljud finns vid höga ljudnivåer. smile

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Tack ! för alla svar ! men nån rutinerad som kan ge förslag med ! så ja inte bygger wroonggg!

6 851 Inlägg
22 juni 2009
Drönirettab skrev:
Har hittat ett ställe med några parametrar iaf. Ser ut att vara från manualen eller liknande, då bör det vara så korrekt som möjligt tycker jag: http://michalkl1.wrzuta.pl/obraz/5k42vxLAFNm/infinitty

Mitt förslag är 60 liter netto för båda basarna tillsammans och 2 st 4" rör som är 39 cm långa (40 Hz avstämning), dämpmatta på innerväggarna. Det blir dock knepigt att få plats med rören. Man kan iof prova med endast 1 st 4" rör som är 15 cm långt, men risken för flåsljud finns vid höga ljudnivåer. smile

Nu vet jag inte om du har räknat efter de parametrar som står där. Men jag vet att när jag haft dessa i portade lådor så har jag haft dem i runt 50L/styck med 4" port på ca 25cm (har testat lite olika sånna här lådor till dessa basar)
Jag anser kanske att man skall ha dessa basar i sluten låda då de i mina öron lät bättre i det.

28 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
okej ! Tack åter igen för alla svar ! ingen som kan fixa ritning med mått och allt smile?

379 Inlägg
22 juni 2009
ekstromm skrev:
vet tyvvär inte vad de är för märke mer ! se bild !

http://www1.garaget.org/gallery/archive/88913/691435_4mun56.jpg
Så ser dom ut ! hjälp och tips !

bygg en låda som passar rätt bra in i bagaget så den inte bli för liten.hellre en stor låda
låt mej gissa du kanske behöver ett 1000watts 2kanaligt steg
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

21 761 Inlägg
22 juni 2009
TT-Avant skrev:
Nu vet jag inte om du har räknat efter de parametrar som står där. Men jag vet att när jag haft dessa i portade lådor så har jag haft dem i runt 50L/styck med 4" port på ca 25cm (har testat lite olika sånna här lådor till dessa basar)
Jag anser kanske att man skall ha dessa basar i sluten låda då de i mina öron lät bättre i det.

Jo, jag har utgått ifrån de där parametrarna. Den låda som jag gav förslag på är tänkt att spela ganska brett register, inte så mycket peakat. Fast om du har provat 50 liter per bas med lyckat resultat så kan man förstås testa den volymen istället. smile

6 851 Inlägg
22 juni 2009
Drönirettab skrev:
TT-Avant skrev:

Jo, jag har utgått ifrån de där parametrarna. Den låda som jag gav förslag på är tänkt att spela ganska brett register, inte så mycket peakat. Fast om du har provat 50 liter per bas med lyckat resultat så kan man förstås testa den volymen istället. smile

Men jag anser att dessa basar skall spela i sluten låda. Dessa är som sagt inga direkta dB basar utan mera HiFi basar. Dem som höll på med billjud för ca 10-12årsedan såg nog några sånna här i SASCA bilar skulle jag tro.

Sök