Har inte uppdaterat tråden på länge så det kanske är dags! Det har i och för sig inte funnits mycket att rapportera.
Jag har nyligen fått hem lite nya delar till bygget. Bilder finns
här.
Hade först tänkt behålla orginalstakar och kolvar men i sista sekund bestämde jag mig för att slå på stort och köpa nya. Då kan jag iofs trimma mer sen om jag vill:)
Följande saker har jag fått hem:
* Bride stolar
* ARC kylare
* Greddy oljekylare med filterflyttningssats. Termostatstyrd.
* OS Giken twin plate TS2B koppling komplett med uttrampningslager och svänghjul.
* Wiseco kolvar
* Spool vevstakar
* Cusco type RS LSD
* Cusco ställbara kamdrev
* HKS topplockspackning
* HKS kamrem
* Weds 16" fälgar (se
här för bild* Hub/nav (eller vad det kallas) för byte till sportratt. I juten aluminium och plast. Ser riktigt B- ut:(
* TRD short shift kit. Hoppas det passar. Dessutom gjort för högerstyrning så det måste jag göra nåt åt.
* Toda Fightex FS Coilovers. Mycket läckra! Ska försöka få upp lite bilder på de. Se
här tillsvidare.
* Toyota vattenpump, oljepump, termostat, packningar, oljesil och lite andra smådelar.
Tror att det var allt. Kom just på att jag glömt beställa idler pulley (vad det heter på svenska) till kamremmen.
För övrigt väntar jag på att mekanikern ska bli klar med maskinbearbetning på motorn.
Jag väntar dessutom på delar till växellådan så där händer inget heller.
Inte heller har jag fått nya kompressorkitet. Det är en kille i Amerika som håller på och bygger det.
Så målet till sommarn får bli att fixa hjulupphängningen. Ska sätta på de delar jag har samt försöka få dit euretanbussningar. Motorn får komma senare helt enkelt.
Spana in bilderna och säg vad ni tycker!