2918
Sök

Orsak till felkod 2-3-2 på LH 2.4 B234F?

102 Inlägg
17 november 2006
#41
Jag har samma fel på min b234f. Men det går kasst som fan. Direkt när man startar den går den upp till 3000 i tomgång. Sen efter några sekunder dör den direkt. Får pumpa på gasen för att hålla igång den. Har bytt lamda och lmm. Gör lika dant. ibland låter det som om den bara går på 3 cylindrar, men bara på tomgång. Då man väl får den på tomgång. Har riktplanat toppen och bytt topplockspackning.
Hur kollar man felkoder sj? Allt började att förpumpen i tanken dog så jag bytte den. Efter det började detta, först ett tag efter.
Tacksam för svar! smile

Mvh david
Senast redigerat av turboskåpet (17 november 2006)


Race mekaniker
26 Inlägg
17 november 2006
#42
kolla luftmassa mätaren.lambdan ska inte vara en anledning tilldetta fel..

Four rings to rule them all=)
Audi S4

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 november 2006
#43
sry har inte orkat läsa alla meddelanden ...men vad jag vet så brukar spjällägesgivaren strula rätt duktigt på dom maskinerna ...du kan testa noll justera spjällägesgivaren och se om de blir bättre ..om inte testa dra ur tomgångsmotorn för å se hur de blir då ?


12 Inlägg
22 november 2006
#44
börja med att ta en flaska startgas och spruta över insuget. Insugspackningen har troligen rykt på din bil. Eftersom du hörde ett visst pysljud. Motorn reagerar på startgasen genom att höja tomgången. Prova det först.


Sök