3620
Sök

Vars hittar man m10x1 bultar ?

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Ha kollat runt lite men ha inte hittat nå bultar som passar. De ska va m10x1 och 40mm långa stålbult. bultskallen få inte vara större än tolvs bult skalle funkar annars med inseksskruv.

De är till ett svänghjul till en mercedes och bultarna som satt där är för långa pga att jag svarvat ner svänghjulet. Och bultarna gå inte att gänga på, och korta.

några förslag på vars man ska kolla?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

135 Inlägg
22 juni 2009
kolla med Axel stark i Trollhättan de dom inte har i bult finns inte !! ...( nästan iaf) värt ett försök att kolla upp iaf.....

Starck Axel Maskinaffär AB
Betongv. 7,
461 38 TROLLHÄTTAN   
0520-101 44

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
okej ska kolla upp de smile ända jag ha hitills hitta va i tyskland så är ju en bit bort.

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
där är de kollat o även laitis.

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
nej de ha dom inte.

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Kamberg skrev:
Kapa skruvarna som satt där...? hmm

skrev ju att de inte gå, där gängerna slutar blir bultarna smalare så de gå int gänga på och korta dom. isf hade de varit simpelt. men de gick int hmm

25 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Åfan. Kan de inte ens ta hem på beställning?
Längd, mängd, klass?

Edit: Ska kanske läsa lite bättre nästa gång.
190td skrev:
nej de ha dom inte.

de lät inte som de ha själv inte pratat med dom men min granne ha de han sa att som int kunde ordna fram nått:/

25 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
De fanns med i Würths lista iaf, men det står längst ner att de är beställningsvara från tyskland tyvärr.

jo såg de med, men de blir 100st hmm kändes onödigt många o onödigt lång väntetid.

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
24 juni 2009
Jag blir inte klok på om du har någon bult överhuvudtaget.

Annars spänn dit skiten med 2 st och gänga om den till vanlig M12 med vanlig stigning.

Det brukar man göra på gamla 6 bultade volvo vevar.

Glöm inte att det skall vara 12.9 hållbarhet på dessa bultar.

MVH

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

25 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Topper skrev:
Jag blir inte klok på om du har någon bult överhuvudtaget.

Annars spänn dit skiten med 2 st och gänga om den till vanlig M12 med vanlig stigning.

Det brukar man göra på gamla 6 bultade volvo vevar.

Glöm inte att det skall vara 12.9 hållbarhet på dessa bultar.

MVH

kändes int så roligt att gäng om vevaxeln. jag ha inga bultar som passa, dom är för långa dom jag hade. jag kolla runt lite nu men om jag inte hitta nå skulle en göra nya stålbultar med ett gängsnitt, men dock vill jag helst att nån ska kunna svarva gängerna för de blir bäst. Men de få bli nöd lösningen att han gör dom åt mig isf.

Sök