Lite mer bilder då.
Med motorn på sidan så länge så blir det lite karosseri jobb undertiden.
Främre flakplåten urtagen, man kan se i golvet där baksoffan skulle ha setat om det var en chevelle.
Det är lite rostigt i fästytor för plåten som skall fixas.
Även börjat med inredningen, Med en sådanhär inredning får man inga brudar
Och så ska jag ju ha grabben och tjejjen med så soffa lär det bli.
Nej dessa passar INTE i en amerikanare.
Men nu är dem ur. och till salu om någon är intresserad. Kabelhärvan från motorutrymmet ligger utdragen och inne i bilen.
Popplådan fick kliva ur den med.
Rev ur mattan för att se hur golvet såg ut, såg dock bra ut.
Men ganska tråkigt
Det var väl lika bra att slipa ner golvet för att vara säker på att det inte var någon rost.
Så kan jag lägga igen lite borrhål och div.
Lika bra att vila händerna från vinkelslipen en stund och skruva lite med motorn.
Tog ur kolvarna och veven. har dock ingen bild på veven när den är urtagen.
Sedan började jag riva ur gamla kabelhärvan, så den inte var ivägen när det skulle slipas.
Gamalt och äckligt
ett under att det har fungerat.
Golvet är färdigsllipat, Lär dock köpa en gastub till miggen.
Så i väntan på nästa dag rev jag undan innerskärmarna.
Och monterade lite fästen för barnstolen.
Ena skärmen var sönderrostad, så en kompis har börjat laga den.
Man tager vad man haver, hade en soffa till en bonneville 65a liggandes med fästen, som passade
rakt över till orginal soffan. dock passade det inte på golvet. så lite bondmodd så gick dem dit
utan att man behövde vräkaihjäl någonting.
Med alla hål äntligen igensvetsade. och de fina plattjärn någon har svetsat fast i golvet ur urkapade och igenlagda.
var det dags att måla. Ett stort tack till grannen som fixade fram en skitbra grundfärg.
Färgen fick torka nån dag, sedan lades svart burkfärg på.
I väntan på att färgen skulle torka var det lika bra att köra igång med elen, innan mattor
och dylikt kommer in. Men jag var i behöv av lite större bord, så en 2kvdm tunnplåt fick duga
sedan var det bara att kasta upp båda kabelhärvorna på bordet och börja gämnföra...
Kabelhärvan kommer från painless kanske skall tilläggas. fast det är inget painless över den >_<
Färgen har torkat så jag lade in mattorna medan jag pillade lite med elen.
Sedan kom jag på att jag har ju glömt att blästra täcklocken till golvet, och jobbet var stängt för midsommarn
så jag kom inte åt någon bläster. men det blev lite lödning och inpassning av dämpmattor under tiden.
Med locken blästrade och målade var det bara att klippa och klistra i dämpmattorna.
Flickvännen kom och hjälpte till hon oxå. Det lär ju vara lite komfort om man ska ha junior med sig.
Visserligen somnar han likt sin far lite varstans, sittandes, liggandes eller ståendes det spelar ingen roll
Sedan var det mattan som skulle i, fick skära om den efter nya fästerna, men sitter som ett smäck nu.
Nu får ni hålla tillgodo en stund.