Motorn kommer i stora svängar att bestå av: []Dubbla trycktätade stromberg förgasare []Lagom stor IC []Uppfrästa förbränningsrum i toppen (kompsänk) []Turbo, typ Volvo 740 []Annan kam
Toppen är demonterad och har fått upptagna förbränningsrum, idag har jag tagit lös kamdrevs kåpan och ska ta ur kammen i morgon. Måste söka mig en kam bara. Blir nog en K kam eller liknande.
En liten uppdate... Har nu varit å fixat lite i bilen.. Har satt tillbaks toppen, å inte så mycket annat. Har också fixat mig en turbo från en 940, samt en STOR IC från en Scania. Ska dock kapa ner den och försöka få fast den bakom grillen
Går sakta men säkert framåt! Har nu fått mig en nästan ny turbo. Liten men hoppas på snabb uppspolning av den så laddtrycket kommer snabbt. Annars så har jag inte hunnit göra nå mer ännu. Jag och BenZen91 här på GORG håller på att göra flänsar till turbon. Ska göra klart dom i kväll.
Ny lill turbon Kommer från någon MB av något slag.
Nu har man semester så då har man byggt lite på amazonen! har äntligen fått startat upp den och varit och provkört en sväng Den går rätt bra fast den är kompsänkt! I morgon så är de laga rost å fixa bromsar som står på att göra listan Lägger upp en bild på bilen
Dags för en liten uppdate igen! Idag så har jag fixat mest allmänt i bilen. Har fixat i gång alla lysen, lampor och mätare, å bromsarna funkar nu perfekt. Fick även ett ryck och satte dit mina kromfälgar på den såg faktiskt riktigt bra ut Fälgar gör otroligt mycket....
I morrn så siktar jag på att laga rosten så man kan besikta den Kanske man hinner börja med turbo grenröret också Den som lever får se.
Lägger upp lite bilder.
Med fälgar å öppen sollucka
Fälgar gör mycket
Här är den största rost operationen jag måste göra. Annars är de bara på några små ställen.