Instämmer med vad som skrivits här tidigare.
Bättre bilder. Bilder betyder väldigt mycket och många scannar Blocket med ögonen snarare än att ta sig tid att kolla igenom annons efter annons och läsa informationen.
En skitig dussinbil som inte ens är ambitiöst uppfotad kommer aldrig någonsin att vara lättsåld.
Även jag tycker att 16.000 kronor för en vardaglig och relativt högmilad Volvo-kombi utan turbo från 1995 är för mycket.
Rätt marknadsvärde ligger nog någon/några tusenlapp under det ...
De gånger jag säljer bilar ser jag till att få med så mycket information som möjligt, ha så bra bilder som möjligt och svara så serviceminded som möjligt, hur korkade frågorna än är.
Jag har, alltsedan jag tillämpat denna taktik, aldrig haft någon hyllvärmare (bilarna sålda inom max 1 månads tid, ibland inte ens 1 veckas tid) och hittills aldrig gått back på en bilaffär.
Har en bil till salu just nu, som jag la ut igår.
Och bara någon timma efter att annonsen kom ut så ringde en kille som ville förskottsbetala och hämta bilen i slutet av veckan.
Det går ... bara man sköter korten rätt!
Om Blocket-annonsen som länkas tidigare här verkligen är TS annons, då förstår jag att ingen/så få hört av sig och att bilen inte blivit såld.
Senast redigerat av 9Femma (24 juni 2009)
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!