Hej alla glada!
Ska bort nu en två veckor, semester.
När jag kommer hem tänkte jag smälla in lite inköpt ljud i Saaben, en 9-5a årsmod98 sedan-modellen.
"Prylarna"
Slutsteg :GP 800 400rms 4Ohm | 800rms 2ohm
Basar: 2st Xmax 12or. 400rms styck.
Batteri: Banner Powerbull 62ah
kablar: (Enda jag inte har för tillfället) Tänkte beställa efter ett paket, 50mm2 strömpaket ifrån
www.blekingebilrado.seHuvudenhet: DRX7375R Clarion. Långt ifrån värsting(tror jag?), relativt gammal. Men he borde vell duga åt lite korvkiosk dunk. Eller hur man nu vill uttrycka sig.
Nu till själva frågorna
1. Vars ska jag lättast dra kablarna(Hur hela vägen, genom torpedväggen, bagaget osv)? Lågnivå/pluskabeln på vilken sida är enklast? Någon som har pillat i 9-5an förrut?
2. Visst borde det gå att i framtiden "uppgradera" sig till 1st Kicker L7a 12" istället för de 2st xmaxarna utan problem? Borde fungera och spela bra?
3. Om man ska dra det ännu längre in i framtiden. Borde det gå att köra 2st GP800 steg på 2st kicker l7 12" på en 50mm2 kabel (som jag förgrenar på något smidigt-vis)? Eller drar det för mkt ström med 2steg så det blir ineffektivt?
Tänkte att det var en billigt och bra sätt. Pga tkr gp-steget är relativt snyggt, och biilliigt. Och funkar. Jag är inte så insnöad på märken. Så att om jag råkar äga ex gas så är gas bäst oavsett. eller om jag äger kicker så är kicker bäst oavsett... Ja, de var bara ex ur tomma luften. Tänkte på 2st gp steg bara för att jag råkade ha ett redan och det vore billigt och smidigt för mig att göra så. Har insett att ett(1st) nytt steg för att smiska upp lite fart i L7'orna blir en regäl slant
Ser fram emot lite svar och tankar då jag kommer hem
Och snälla. Hjälp mig ist för att jobba emot mig och visa hur fel felfelfelfeeeeel ex mds är eller andra mysko/ovärda påståenden
Mvh