3220
Sök

Leverans tid av DäckOnline???

Speed FMK
849 Inlägg
12 mars 2010
Det låter mysko. Men betala inom 7 dagar från att du fått fakturan så slipper du oroa dig iaf. smile Jag har beställt x antal uppsättningar däck av dem och aldrig blivit lurad så jag personligen litar på dem iaf.

Mvh Ludde

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
12 mars 2010
FordRSC skrev:
Brandis skrev:
med priserna dom har är det värt väntan enligt mig... 4 helt nya åretrunt däck för 1300 kr...

Finns inget åretruntdäck! Hur kul är det att köra på skitvinterdäck på sommaren? Köper hällre bra begsommardäck på blocket big_smile

Däckonline har 4 kategorier på däck i alla fall: Dubbdäck, friktionsdäck, helårsdäck och sommardäck.
Vinterdäck har mjukare gummiblandning och har oftast bättre fäste än sommardäck.

Jag har handlat ungefär 10 gånger från däckonline och har aldrig blivit missnöjd med leveransen.

MVH. Alex

1 679 Inlägg
15 april 2010
Jag beställde 4 däck ifrån dom och fick två stycken efter ca en vecka, hoppas jag får dom andra två imorgon annars blir det ett elakt klagosamtal tongue haha

Nån som vet varför det bara kom två?
dom borde ju dyka upp samtidigt smile
Senast redigerat av JimmyAndersson (15 april 2010)

956 Inlägg
15 april 2010
Beställde nya innan påsk. Inte fått det än. Inte likt däckonline. Brukar inte alls ta sådan här tid.
De imponerar inte på mig längre i alla fall!

157 Inlägg
15 april 2010
funkar rikitgt bra fick mina idag beställde dom i måndags
trafik-faran skrev:
Ni som har beställt däck från däckonline hur länge har ni behövt vänta eller, har haft problem med dem

157 Inlägg
15 april 2010
kan va 2 kolli.. ena ha kommit fram å det andra ligger kvar någon anan stans så var det för mej..fick tre å dan efter låg det fjärde utanför dörren

JimmyAndersson skrev:
Jag beställde 4 däck ifrån dom och fick två stycken efter ca en vecka, hoppas jag får dom andra två imorgon annars blir det ett elakt klagosamtal tongue haha

Aldrig nöjd
804 Inlägg
15 april 2010
alexbenhard skrev:
FordRSC skrev:
Brandis skrev:
med priserna dom har är det värt väntan enligt mig... 4 helt nya åretrunt däck för 1300 kr...

Finns inget åretruntdäck! Hur kul är det att köra på skitvinterdäck på sommaren? Köper hällre bra begsommardäck på blocket big_smile

Däckonline har 4 kategorier på däck i alla fall: Dubbdäck, friktionsdäck, helårsdäck och sommardäck.
Vinterdäck har mjukare gummiblandning och har oftast bättre fäste än sommardäck.

Jag har handlat ungefär 10 gånger från däckonline och har aldrig blivit missnöjd med leveransen.

MVH. Alex

Varnas det inte för att helårsdäck blir för mjuka på sommaren och för hårda på vintern? Fast det kanske tillhör en annan tråd.

För min del har jag en uppskattad leveranstid på strax över en vecka. Beställde på en tisdag och väntas få dem imorgon, fredag. Hyfsad leveranstid. Möjligheterna att spåra leveransen är dock värdelösa.

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 878 Inlägg
15 april 2010
Kommer inte ihåg. jag vet att jag beställde på en söndag kväll och på torsdagen eller fredagen hade jacg däcken hos mig.

871 Inlägg
15 april 2010
JimmyAndersson skrev:

kanske bara fanns 2 på lagerhyllan :p + att det är hemska tider att köpa däck/fälgar osv så var inte så förvånad tongue

1 723 Inlägg
16 april 2010
La min första beställning hos däckonline, mcdäckonline för att vara exakt, den 5 april och idag kom Posten med däcket. Tydligen lång tid för att vara dem, men de hade inte däcket hemma. Själva leveransen tog bara några dagar.

1 679 Inlägg
16 april 2010
beckstroem skrev:
JimmyAndersson skrev:

kanske bara fanns 2 på lagerhyllan :p + att det är hemska tider att köpa däck/fälgar osv så var inte så förvånad tongue

då borde man väl att få nåt mail eller nåt om att två däck är restade? :S

956 Inlägg
16 april 2010
Ringde deras hotline. Deras anställda hade tydligen gått ut i strejk, och kunden fick välja att avbeställa ordern och få pengarna tillbaka eller att vänta. Får mina troligtvis på onsdag.

Diktator
968 Inlägg
16 april 2010
JimmyAndersson skrev:
beckstroem skrev:
JimmyAndersson skrev:

då borde man väl att få nåt mail eller nåt om att två däck är restade? :S

dom levereras 2 och 2, sen kan dom komma ifrån varandra på väg till dig beroende på hur duktiga dom som dom skickas med är. förstå 4 st däck ihop tejpade, det är rätt jobbigt gods att hantera. så dom kör 2 däck ihop plastade för enkelheten. och sen om man ska kränga däck och någon beställer 1 däck, då är det bättre med 1 löst än 3 lösa

113 Inlägg
25 april 2010
Gjorde min beställning den 11/4 och fortfarande har inga däck dykt upp, ska nämnas att jag gjorde en direktbetalning också. Har mailat dom men inte fått nått svar, ringt och samma där. Mycket besviken på leveranstiden och framför allt kundservicen som inte verka existera.
Däcken verka ha skickats den 19:e och jag har fått ett kollinr. Problemet där är att jag inte kan förstå mig på sidan där man kollar upp kollinr.

Mvh Hexon

438 Inlägg
25 april 2010
jag beställde den 12`e men har inte heller fått däcken...
dock såg jag nu på postens hemsida att dom var på g,låg i Malmö i fredags så..
skriv in kollinr på postens hemsida och testa där Hexon

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
25 april 2010
Vi har beställt däck från dom i nåra år nu och aldrig varit nåra problem. Beställde 2st i förra veckan, dom ska komma på torsdag och jag tvivlar inte en sekund på att dom inte kommer då smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

113 Inlägg
25 april 2010
Vett74 skrev:
jag beställde den 12`e men har inte heller fått däcken...
dock såg jag nu på postens hemsida att dom var på g,låg i Malmö i fredags så..
skriv in kollinr på postens hemsida och testa där Hexon

Tack för hjälpen, trodde de var nått annat utländskt kollinr jag fick då däcken förmodligen kommer direkt från Tyskland, så jag testade aldrig postens egna kollisök wink jag fick en länk på mailet att klicka på för att kolla varan, men då kom jag till en sida där man inte förstod så mycket. Har jag tur så kanske man får däcken denna vecka big_smile

Mvh Hexon

Ljud freak !
928 Inlägg
27 april 2010
Beställde där ifrån fick dom på 3 dagar helt sjukt snabbt. Men min polare beställde och fick vänta i 2 veckor så de är nog olika

1 853 Inlägg
27 april 2010
Om jag förstått det hela rätt så har dom lager på olika platser. Så beroende på varifrån dom tar däcken kan leverans tiden variera...

/mvh soyd

1 Inlägg
27 april 2010
Vi skall starta upp en liten däckverkstad (Lastbil) då ett familjeägt åkeri tycker att det kan spara in på kostnaderna.

Någon som har erfarenhet av Däckonline som företagspartner?

Kan någon rekommendera en annan källa för däck som är likvärdig?

Sök