Hejsan.
Här är mitt 740 bygge,
Var meningen att det skulle bli bara kompressor ifrån början,
men kunde inte riktigt släppa turbo tyckte ja
så bestämde mig för att
bygga med både turbo & Kompressor
När ja började sa ja att ja MAX 15 000 med ALLT
haha.
men det passerade ja innan ja äns han börja beställa delar känns de som
haha. så nu är bara bygga på. bygget idag ligger på ca 80k än så länge men inte helt klart än.
Så nu är det ingen ide att räkna nå mer
. bara bygga å se glad ut
Men nu har ja komme på att om jag ska ha de kommer den inte ut nå i sommar.
Så det blir bara Turbo iår.
så får vi se om kompressorn ramlar i till nästa år
bara kolla igenom å skriv din kommentar om mitt bygge
Här Kommer Lite Info Om Vad Motorn Kommer Att Innerhålla!
BLIR INGEN KOMPRESSOR UNDER 2010! TYVÄR
Nya motorn 2010
[x]Block: 230FT
[x]Topp: 531 [Från Atracco.se]
[x]Kolvar: Orginal
[x]Stakar: H Profil [Från L-M-R.se]
[x]Kompressor: Eaton [Från Atracco.se]
[x]Turbo: T04E
[/]Styrsystem: Vipec V44 / Link G4
[x]Insug: Hemma snikrat
[x]Grenrör: 8v [Från CP-Service.se]
[x]kamdrev: nuke [Från L-M-R.se]
[x]Nuke Vakumstation: [Från L-R-M.se]
[x]Dump: 50mm Race
[x]kam: VX3 kam [Från Atracco.se]
[x]Btr Nuke [Från CP-Service.se]
[x]FuelRail [828engineering.se]
[x]Westgate: TIAL 38mm V-Band [Från CP-Service.se]
[x]2st 044 Pumpar [Från CP-Service.se]
[x]Oljekylare
[x]Alu Intercooler
[x]Fuelcell 45liter
[]Olje Pump
[]Olje Fälla
[x]Kolv Ringar
[x]Soppa pumpsFäste [Från 828engineering.se]
[x]Y Kors: Nuke [Från Cp-Service.se]
[x]3" Spjällhus
[x]4st VAG Spolar 115
[x]Ny Kylare Stor
[x]Bränslefilter: Nuke [Från CP-Service.se]
AN kopplingar å Stålomspunnen slang till hela soppa systemet
kommer ifrån Dalhems.se
Växellåda
[X]Växel låda ZF Omsvetad
[x]6 Puckad Sinter koppling Bmw
[x]618 tryckplatta Bmw
[x]M90 Kardan
HAR BLIVE MYCKET ÄNDRINGAR UNDER BYGGETS GÅNG..