Flemm skrev:
Det kan ju vara så att högtalar utgångarne från spelaren som er bränd!
Prova med att koppla den in i en annan bil, och se om det fortsätter.
Om samma fel uppstår, är det troligen spelaren !
Har provat spelaren i min andra bil och där fungerar den utmärkt. Inga som helst konstigheter där.
loudness skrev:
eller så är de dålig kvaleite på spelaren.. min första spelare va av billigare modell och den brusa fruktansnvärt mycke...
Tror inte det är dålig kvalitet på spelaren. Det är en Pioneer DEH30MP
http://www.mds.se/products/caraudio_two … mId=28062, tycker den borde vara helt ok.
Sharky skrev:
Ja du, precis så kan det vara. Och då är det omöjligt att sitta på distans och gissa. Man måste in och rota i joxet för att fatta vad som är snett.
/Göran
Ja, det är klart inte lätt. Skall försöka förklara hur jag har kopplat det.
Alla högtalarkablarna är jag nästan 100% säker på att dom är rätt kopplade. Alla färger stämmer och har kontrollerat dem i instruktionsboken till cdn att det är rätt så problemet ligger nog inte där.
Dosan som kablarna kopplas till är ju delad i 2 delar, en med högtalarna och en med 3 st andra kablar. Det är en svart, en röd och en blå. Dessa är kopplade till samma färg i bilen så det borde inte vara fel där.
Alla ovan nämnda kablar kopplade vi först och då startade inte cd-enheten överhuvudtaget. Vi köpte som tidigare nämnt en adapter från amerikanskt till europeiskt och fick då med en liten "kontakt" med 2 kablar. Kontakten passade i bilen där den gamla stereon var kopplad. De 2 kablarna från kontakten är en gul och en orange, den orangea är märkt "illumination" och den gula är märkt "12 volt batt/memory".
När vi kopplade den gula till cdn´s gula så startade cdn, såklart
men högtalarna var helt döda.
Ifrån bilen finns det en rosa kabel med en skum kontakt som har suttit i den gamla stereon men passar inte någonstans i den nya cdn. På den skumma kontakten stod det "Pack Con" Men vi klippte bort den skumma kontakten och satte dit en annan så vi kunda koppla ihop den med en gul kabel från cdn (den gula delas till 2 st gula från cdn och är märkt battery+) och då fick vi ljud i högtalarna. Det är här vi fastnat nu och har ovan nämnda problem
Hoppas det går att förstå min förklaring någorlunda.
MVH David