Ta bort skärmblinkers går det igenom på SBP?

LillNaisarn
29 juni 2009 ·

Som rubriken lyder så håller jag på fundera på om man kan ta och lägga igen skärmblinkershålen och helt enkelt strunta i skärmblinkers om det kan gå igenom?

Eller om det enda sättet är att montera blinkers på tex backspegeln vill helst inte ha några på skärmen eller backspeglarna.

Tacksam för tips smile

Stefan Varberg Supraman
29 juni 2009 · 2 300 Inlägg

Du måste ha sidoblinkers.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
båge montör och hobby mekaniker
29 juni 2009 · 2 672 Inlägg

jag tänkte montera ngn diod blinkers under besiktning bara! har lagt igen mina hål!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Marlboroman
29 juni 2009 · 8 234 Inlägg

Det där beror lite på årsmodell. Tom 83 har jag för mig det är så finns inget krav på sidobklinkers. Har man däremot en hwelbilsgodkänd bil så får man inte ta bort eller ens flytta blinkern.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
LillNaisarn
29 juni 2009 ·

Stefan Varberg skrev:
Du måste ha sidoblinkers.

Jag antog nästan det. Därav frågade jag om det går bra att ta bort dom på skärmarna och flytta till backspeglarna istället smile

Marlboroman skrev:
Det där beror lite på årsmodell. Tom 83 har jag för mig det är så finns inget krav på sidobklinkers. Har man däremot en hwelbilsgodkänd bil så får man inte ta bort eller ens flytta blinkern.

Jag har en 86 så den är inte helbilsgodkänd så det borde väll inte vara några problem och flytta på blinkersen till backspeglarna eller ?

båge montör och hobby mekaniker
29 juni 2009 · 2 672 Inlägg

det ska gå bra att flytta till speglarna! läste lite om det för ett tag sedan! och det var vad jag fick fram!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
LillNaisarn
29 juni 2009 ·

båge skrev:
det ska gå bra att flytta till speglarna! läste lite om det för ett tag sedan! och det var vad jag fick fram!

Kanon! Då får man lägga igen skärmarna då helt enkelt.
Tack för alla som skrivit och hjälpt en.

Froborg
29 juni 2009 · 323 Inlägg

En kompis har en audi coupe gt från 85 och den går igenom besiktningen utan sidoblinkers. dessutom tror jag att om bilen är 86 och nyare måste de sitta sidoblinkers. men det är bara ringa och höra med bilprovningen.

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
båge montör och hobby mekaniker
29 juni 2009 · 2 672 Inlägg

ja för att vara helt säker på det så ring sbp å hör med dom!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
iceman 850
29 juni 2009 · 133 Inlägg

det går bra att ha blinkers i backspeglarna i stället för skärmarna sbp säger inget om det...jag hade mina i backspeglarna på 940in

LillNaisarn skrev:
Som rubriken lyder så håller jag på fundera på om man kan ta och lägga igen skärmblinkershålen och helt enkelt strunta i skärmblinkers om det kan gå igenom?

Eller om det enda sättet är att montera blinkers på tex backspegeln vill helst inte ha några på skärmen eller backspeglarna.

Tacksam för tips smile

Saab 9-3 ss aero "Performance By Autodepån" (2004)
m_pousette
29 juni 2009 · 84 Inlägg

Ja, Ha blinkers i bakspegeln är inga problem för det har jag besiktat med i 3år nu..

kungmartin Hopplös
29 juni 2009 · 328 Inlägg

Lånar tråden lite, jag har bytt framskärmar på min  240- 87  och där sitter det inga blinkers, går det igenom besiktningen lr inte tro?

BMW M535i "M50 Turbo" (1986)
te_wik Forummoderator
29 juni 2009 · 12 813 Inlägg

Martin_volvo skrev:
Lånar tråden lite, jag har bytt framskärmar på min  240- 87  och där sitter det inga blinkers, går det igenom besiktningen lr inte tro?

Ska inte göra det. Jag har frågat på SBP för några år sedan. Äldre bilar än 1988 behöver inga sidoblinkers, men from 1988 ska bilarna ha sidoblink.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
fredriq Olika
29 juni 2009 · 907 Inlägg

te_wik skrev:

Martin_volvo skrev:
Lånar tråden lite, jag har bytt framskärmar på min  240- 87  och där sitter det inga blinkers, går det igenom besiktningen lr inte tro?

Ska inte göra det. Jag har frågat på SBP för några år sedan. Äldre bilar än 1988 behöver inga sidoblinkers, men from 1988 ska bilarna ha sidoblink.


Mvh Tommy

Verkar vara 86 som är brytgränsen.
Min 200 -86 har skärmblinkers, garagekompisens 200 -85 har det inte, båda är svensksålda.

Mvh
Fredrik
te_wik Forummoderator
29 juni 2009 · 12 813 Inlägg

fredriq skrev:

te_wik skrev:

Martin_volvo skrev:
Lånar tråden lite, jag har bytt framskärmar på min  240- 87  och där sitter det inga blinkers, går det igenom besiktningen lr inte tro?

Ska inte göra det. Jag har frågat på SBP för några år sedan. Äldre bilar än 1988 behöver inga sidoblinkers, men from 1988 ska bilarna ha sidoblink.


Mvh Tommy

Verkar vara 86 som är brytgränsen.
Min 200 -86 har skärmblinkers, garagekompisens 200 -85 har det inte, båda är svensksålda.

Hmm okay. När jag frågade SBP så gällde det min förra Audi 80 -88. Ena sidoblinkersen var trasig och jag hann inte få den nya i tid så jag var till SBP tidiagre på dagen och frågade. Slutade met att jag fick provisoriskt limma tillbaka den trasiga smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Phaetoon
29 juni 2009 · 8 156 Inlägg
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LillNaisarn
29 juni 2009 ·

Phaetoon skrev:
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2007nr307.htm#_Toc180472600

Kanske jag som är antingen dum eller jag som är blind som inte ser det ?

sir_daniel www.kudoz.se
29 juni 2009 · 3 802 Inlägg

går ju att köpa sådanna som man kan klistra dit (led e-märkta) inför bes. finns på biltema för en 100-ing fungerar perfekt på skyline min senast i år smile

LillNaisarn
29 juni 2009 ·

sir_daniel skrev:
går ju att köpa sådanna som man kan klistra dit (led e-märkta) inför bes. finns på biltema för en 100-ing fungerar perfekt på skyline min senast i år smile

Kanon tips! då får jag i övermorgon då man ska förbi på B-tema köpa då får det ligga till hur det vill.

Tusen tack för ditt tips.
Då blir det imorgon att lägga igen skärmarna.
Edit: Du råkas inte veta artikel nr eller vad dom heter kikade som hastigast i katalogen utan att hitta?

Senast redigerat av LillNaisarn (29 juni 2009)

Aronsson_Kil
29 juni 2009 · 653 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Som rubriken lyder så håller jag på fundera på om man kan ta och lägga igen skärmblinkershålen och helt enkelt strunta i skärmblinkers om det kan gå igenom?

Eller om det enda sättet är att montera blinkers på tex backspegeln vill helst inte ha några på skärmen eller backspeglarna.

Tacksam för tips smile

Ett tips här då: köp inte M3 speglar med blinkers i istället för skärmblinkers, de går inte igenom, iaf inte kopior

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang