Försökte söka lite efter någon som gjort de här, men hittade inget. Så ja gör en ny tråd..
Har hört att de ska varar samma motor som i volvos GLT modell i en S70 2.5 (144hk). Fast den är bara ner strypt med en programvara? De är vad ja hört.. Själv så e ja helt lost när de gäller motorer å sånt här...
Någon som vet hur man "låsa upp" dom 30hk på något sätt?
Hade ju varit skit grymt om man kunde få ut lite mer kräm ur motorn genom att bara ta bort den spärren.
Försökte söka lite efter någon som gjort de här, men hittade inget. Så ja gör en ny tråd..
Har hört att de ska varar samma motor som i volvos GLT modell i en S70 2.5 (144hk). Fast den är bara ner strypt med en programvara? De är vad ja hört.. Själv så e ja helt lost när de gäller motorer å sånt här...
Någon som vet hur man "låsa upp" dom 30hk på något sätt?
Hade ju varit skit grymt om man kunde få ut lite mer kräm ur motorn genom att bara ta bort den spärren.
Det är samma motor ja, men det ska vara en annan utväxling på den, är inte 100% säker. Finns en del engelska sidor om detta som du hittar genom din vän google.
Du kan lämna in den till BSR så kan de byta ut ditt chip så att du får ~170 hästar. Volvo säljer inga chip eller verktyg för att "låsa upp" de extra hästarna tyvärr.
Försökte söka lite efter någon som gjort de här, men hittade inget. Så ja gör en ny tråd..
Har hört att de ska varar samma motor som i volvos GLT modell i en S70 2.5 (144hk). Fast den är bara ner strypt med en programvara? De är vad ja hört.. Själv så e ja helt lost när de gäller motorer å sånt här...
Någon som vet hur man "låsa upp" dom 30hk på något sätt?
Hade ju varit skit grymt om man kunde få ut lite mer kräm ur motorn genom att bara ta bort den spärren.
Det är samma motor ja, men det ska vara en annan utväxling på den, är inte 100% säker. Finns en del engelska sidor om detta som du hittar genom din vän google.
Du kan lämna in den till BSR så kan de byta ut ditt chip så att du får ~170 hästar. Volvo säljer inga chip eller verktyg för att "låsa upp" de extra hästarna tyvärr.
Försökte söka lite efter någon som gjort de här, men hittade inget. Så ja gör en ny tråd..
Har hört att de ska varar samma motor som i volvos GLT modell i en S70 2.5 (144hk). Fast den är bara ner strypt med en programvara? De är vad ja hört.. Själv så e ja helt lost när de gäller motorer å sånt här...
Någon som vet hur man "låsa upp" dom 30hk på något sätt?
Hade ju varit skit grymt om man kunde få ut lite mer kräm ur motorn genom att bara ta bort den spärren.
de e la ändå 10 v topp på 144 hkaren om jag inte minns fel och 20 v på 170
Ja har en -98.. så då e de 10v topp. Är de något som är värt att byta? Ja menar kostar de skjortan att bygga om/byta? Eller ska man sattsa på chipp istället?
Ja har en -98.. så då e de 10v topp. Är de något som är värt att byta? Ja menar kostar de skjortan att bygga om/byta? Eller ska man sattsa på chipp istället?
Mvh Johan
Det blir ett skapligt projekt att byta topp ok ska du få ut de extra hästarna så blir det lite strulande med styrboxar med. Och sen tillkommer ju det att om du byter topp så gäller det ju att du inte åker på en nit på besiktningen, får då kan det bli väldigt tråkigt. Iofs inte så troligt, men risken finns.
Ja har en -98.. så då e de 10v topp. Är de något som är värt att byta? Ja menar kostar de skjortan att bygga om/byta? Eller ska man sattsa på chipp istället?
Mvh Johan
Absolut, det är nog vettigast. Åk till Autotech/BSR (eller återförsäljare) och byt ut chipet istället. Sen kan du såklart sätta dit ett sportavgassystem och öppet luftfilter så kan du få några hästar extra.
Ett mikrochip, flera mikrochip Ett OLW-chip, flera OLW-chips
Har hört att de ska varar samma motor som i volvos GLT modell i en S70 2.5 (144hk). Fast den är bara ner strypt med en programvara? De är vad ja hört.. Själv så e ja helt lost när de gäller motorer å sånt här...
I nyare modeller med elektroniskt gasspjäll så är det så, att man med hjälp av en chippning kan gå från 144hk-170hk, eller till och med 180hk, eftersom i 144hk versionen öppnar inte gasspjället fullt helt enkelt.
Detta gäller dock inte S/V70, utan kom först senare (-00 eller -01 och senare.).
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
ville göra samma sak men hörde med farsan som jobbar på volvo och grejat en hel del med dessa motorerna och det går inte attt konvertare en 144hk 10 ventil till 170hk 20ventil för det är olika kamaxel givare på med tanke på att det är två helt olika elsystem på motorerna , så om du vill byta måste du ha boch elsystem till 20ventil.